ברנדי בוטון מפלאנו שבטקסס, ארה"ב, נמצאת בשבוע ה-34 להריונה. היא מיהרה לאסוף את בנה מבית הספר וכשהייתה בדרכה, נעצרה על ידי המשטרה. היא נשאלה מדוע היא משתמשת בנתיב רב תפוסה המיועד לרכב המסיע שני נוסעים ומעלה, ולטענתה, חוק רו נגד וויד וחוק איסור ההפלות במדינה, קובע כי העובר שבבטנה נחשב לאדם נוסף.

הקצין ששוחח עמה באותה העת, אמר לה כי התירוץ לא התקבל ונתן לה קנס בסך 275 דולר. בוטון סיפרה: "נסעתי לקחת את הבן הגדול שלי מבית הספר ולא הייתה לי אפשרות להגיע באיחור אז עליתי על הנתיב המהיר. כשהגעתי לסופו של הנתיב היה מחסום משטרתי. בלמתי את הרכב והשוטר עצר אותי, הוא הציץ פנימה ושאל 'יש עוד מישהו במכונית?', הצבעתי על הבטן ואמרתי לו שהתינוק שלי הוא גם בן אדם".

הוא ענה לה: "אה, לא. אלו חייבים להיות שני אנשים מחוץ לגוף". היא הסבירה כי למרות ההסבר שלה, השוטר רשם את הקנס בכל זאת והיא המשיכה לבית הספר של בנה כשהיא זועמת מכעס. "לפי החוק החדש - אלו חיים!", אמרה בוטון.

כללי הנתיב רב התפוסה מחייבים שיהיו שני נוסעים ומעלה בכל רכב. רכבים שיש בהם פחות משני נוסעים נעצרים באופן אקראי. יתר על כן, מכיוון שהילד טרם נולד הוא אינו תופס מושב נוסף, ולכן על הנוסע ברכב לעמוד בקריטריונים הנדרשים לנסיעה בנתיב רב התפוסה.

ב-20 ביולי צפויה האם ההריונית להישפט בגין הקנס בגובה 275 דולר, וגם ללדת.