כספות ישנות, מזכרות ואפילו גולגולת - כל אלה הם רק חלק מפריטים שנמצאו על ידי דיירים חדשים בבתים ישנים. זוג ששיפץ דירה שרכש, הופתע לגלות ממצאים חריגים במיוחד מתחת לריצוף הישן.

תגלית נדירה: שרידים של יצור חי מהמאה ה-18 אותרו בין מסמכי ארכיון>>>

קאסידי קאזל ואיטון מריט, שניהם בני 24 מקנדה, החלו בעבודות בביתם שנרכש זה עתה. לאחר פינוי פסולת ורהיטים ישנים מהנכס, איתרו השניים תגליות "מגניבות" שכללו בין היתר מספר עיתונים משנות ה-60, תמונות פספורט ועוד. אך עד מהרה, הפינוי קיבל תפנית מצמררת.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הפינוי קיבל תפנית מצמררת - עצמות חשודות מתחת לרצפת הבית (צילום: מתוק טיקטוק)

איש המקצוע שסייע להם בשיפוץ הדירה, נאלץ להתקין חוטי חשמל מתחת לריצוף הבית ונתקל באופן לא צפוי בכמה עצמות שהזכירו לשלושתם שרידי שלד אדם. "הן היו גדולות בצורה חשודה", אמר קאזל. "היינו בהלם. פחדנו לזוז לרגע. תהינו למי היו שייכות ואיך הן הגיעו לאדמה שמתחת לבית", הסביר.

"השארנו את העצמות היכן שהן היו, רק כאמצעי זהירות כדי להבטיח שלא נפריע לשום דבר. לא ידענו אם מדובר בממצא ארכיאולוגי כלשהו שאסור לנו לגעת בו", אמרה מריט. עוד הסבירו השניים כי הנכס לא כולל מרתף ושהדרך היחידה להגיע לנקודה בה היו קבורות העצמות, היא דרך פנים הבית בלבד. "אין אפשרות להגיע למקום זה מבחוץ מכיוון שהחלק החיצוני של הבית הוא אבן מוצקה לחלוטין".

הזכיר להם שרידי שלד אדם (צילום: מתוך טיקטוק)
הזכיר להם שרידי שלד אדם (צילום: מתוך טיקטוק)

למרבה המזל, הם לא נותרו בחוסר וודאות לגבי הממצאים. "הכרנו ארכיאולוג שהיה מרצה באוניברסיטה בעיר והזעקנו אותו למקום. לטענתו מדובר בעצמות מכרסמים בבירור, אך אחת מהן בהחלט הייתה משונה בגודלה. לטענתו של המרצה, מדובר בעצם זרוע של ברבור. לאחר בדיקתו של הארכיאולוג, החקירה הסתיימה. "כנראה שהבית נבנה על קברו של הברבור ללא ידיעה", אמר איש המקצוע.

למרות זאת, הזוג השאיר את הממצאים מאחוריו והמשיך לשפץ את ביתו.