סרטון שפורסם לאחרונה במדיה החברתית TikTok, הציג גבר שעלה לטיסה של חברה Southwest Airlines. לפי מדיניות חברת תעופה זו, כל נוסע רשאי לשבת בכל מקום שיתחשב לו, ללא תשלום או בחירה מראש.

מטרתו של האיש, זאק פרנגלר, הייתה להתרווח במושבו מבלי שאיש ישב במושב שלידו. בסרטון הוויראלי שהחל לרוץ ברשת, נראה האיש נינוח בעוד שנוסעים נוספים חולפים על פני המושב האמצעי, מאחר והם בטוחים כי הוא תפוס על ידי נוסע אחר. בקליפ המשעשע, נראה ה"נוסע" כשהוא לבוש בקפוצ'ון בצבע שחור וכובע מצחייה כחול - ממש כמו אדם אמיתי, רק כשברגע שמביטים פנימה - אין שם אף אחד.

הטריק של זאק - לא רוצה שישבו לידו בטיסה (צילום: מתוך טיקטוק)

גולשים רבים הגיבו על הסרטון המצחיק של פרנגלר והודו כי הרעיון המקורי שלו הצליח לשעשע אותם, אך היו גם כמה שחשבו שזה לא בסדר מצדו לעשות זאת, מאחר ובעת ספירת הנוסעים, תיגרם טעות בחישוב, דבר שיכול להוביל לעיכובים בטיסה.

מדיניות ההושבה הפתוחה של חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס (Southwest Airlines), מדיניות שקיימת מזה עשרות שנים, נחשבת לאחד מההיבטים היותר שנויים במחלוקת בעיני נוסעיה. רבים אמנם אוהבים את האפשרות לשבת בטיסה בכל מקום שיחפצו בו, כל עוד אינו תפוס, אך עם הזמן, יותר ויותר נוסעים מתחילים לתעב את העניין.

אף אחד בעצם לא יושב לידו, אבל הנוסעים בטוחים שכן (צילום: מתוך טיקטוק)
אף אחד בעצם לא יושב לידו, אבל הנוסעים בטוחים שכן (צילום: מתוך טיקטוק)

החברה אינה מקצה לנוסעים שלה מושב תוך כדי תהליך הצ'ק-אין, ואלו מוזמנים לבחור כל מושב פנוי לאחר העלייה למטוס. עם זאת, סאות'ווסט נוהגת להעלות נוסעים למטוס באופן קפדני על פי קטגוריות קבוצתיות שונות. כך למשל, נוסעים ששילמו תוספת למחיר כרטיס הטיסה, כדי להיות בקבוצה שעולה ראשונה למטוס.