אכילת אוכל בריא ואימונים בחדר הכושר, הם אולי הדרכים הנפוצות והברורות ביותר להורדה במשקל, אך מה אם היינו מגלים לכם שקיימות עוד כמה טכניקות, קצת ביזאריות, שיעזרו לכם להשיל את הקילוגרמים המיותרים בעוד שלא תצטרכו לוותר על כמות האוכל ואפילו לא תצטרכו להזיז אצבע ולהתאמן?

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

רופא בשירות הבריאות הלאומי בלנקשייר אנגליה, זאק וואקאר-אודין, אמר שאין דבר כזה 'פתרון מהיר' בכל הנוגע לירידה במשקל - אך הסכים שכמה מהטכניקות המוזרות האלו בהחלט יכולות לעזור. לפי דברי הרופא לאתר הבריטי Daily Mail, אלו הטכניקות, המעט משונות, שיוכלו לעזור לכם להוריד במשקל:

מקלחות קרות

החלפת המקלחת החמה והמפנקת בקרה, אולי מקפיאה ונשמעת לא כל כך נעימה, אבל יכולה לעזור במלחמה מול השומן בגוף. חשיפה לטמפרטורות קפואות הינה בעלת פוטנציאל להגברת חילוף החומרים על ידי הפעלת 'שומן חום' בגוף. לדברי קים פירסון, תזונאית המתמחה בירידה במשקל, סוג השומן החום הוא למעשה "טוב" עבורינו, בניגוד למקבילו הלבן, שקיים בגופינו בשפע.

כאשר הגוף נחשף לטמפרטורה מתחת ל-16 מעלות, שומן חום, שנמצא סביב השכמות, עמוד השדרה והכליות, מנסה לשמור על חום הגוף. הוא עושה זאת על ידי שריפת קלוריות עודפות המאוחסנות בגוף, בדרך כלל בצורה של שומן לבן. מדענים מאמינים שטיפול בקור עשוי, לפיכך, להציע דרך אחת להתמודד עם השמנת יתר וסוכרת מסוג 2. פירסון הוסיפה: "הפחתת טמפרטורת הגוף שלך יכולה להגביר את חילוף החומרים שלך מכיוון שהגוף שלך משתמש יותר אנרגיה בניסיון להחזיר את עצמו לחום טוב".

מקלחת (צילום: ingimage ASAP)
מקלחת (צילום: ingimage ASAP)

מאמר שפורסם לאחרונה, במהדורת 2009 של כתב העת הבריטי לרפואת ספורט, מצא שלשהייה במים הקרים במשך פחות מחמש דקות יש השפעות חזקות. דייויד ווינר, מומחה לאימון ותזונה באפליקציית הכושר Freeletics, אמר שאותו היגיון חל על שתיית מים קרים, במקום מים בטמפרטורת החדר. עם זאת, מדובר על שריפת קלוריות מעטות מאוד.

 ישיבה בשולחן האוכל
 
ישיבה מכוונת לאכול יכולה לעזור לרדת במשקל, כל עוד זה ליד השולחן ולא בכל מקום אחר. מומחים טוענים שדעת האדם אינה מוסחת בזמן שאוכלים ליד שולחן האוכל, כך קל יותר לגוף לזהות מתי הוא שבע. לטענתם, כך אתה נשאר יותר מרוכז באוכל שלך, בניגוד לצפייה בטלוויזיה או בספר בזמן האכילה. התזונאית פירסון ממליצה להאט את קצב האכילה על ידי לעיסת את האוכל ביסודיות: "30 לעיסות כשהאוכל בפה, יבטיחו, בתיאוריה, שהמזון רך לחלוטין לפני שבולעים. בסופו של דבר הגוף יתרגל ללעוס עד שהאוכל הופך לעיסה רכה ולא מלא בנתחים מוצקים".

שולחן אוכל, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
שולחן אוכל, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

רישום האוכל ביומן

מומחים טוענים כי מעקב ידני אחרי האוכל שנכנס לגופינו יכול להיות הדרך הטובה ביותר לעקוף הרגלים רעים. על כך גם הסכימה התזונאית פירסון: "ניהול יומן אוכל במשך שבוע יכול לעזור לשמור על תשומת לב להרגלים חסרי הדעת האלה ולגרום לאנשים להיות מודעים לדברים שהם עושים שלא עוזרים להם".

עם זאת, מומחים וארגוני צדקה מזהירים שמעקב אחר קלוריות יכול להוביל אנשים להפרעת אכילה. בעוד שהם יכולים לעזור ביעדים ובמוטיבציה אינדיבידואליים, הדבר יכול "לעורר, לשמר או להחמיר תסמיני אכילה הפרעות". לכן, ספירת קלוריות עלולה לגרום "יותר נזק מתועלת", כשאפליקציות למעקב אחר מזון מעצימות במיוחד את "הנוקשות הקשורה לספירת קלוריות", מזהירים רופאים.

 שינה בחדר חשוך
גם שנת היופי חשובה מאוד לירידה במשקל. שינה של שבע עד תשע שעות בלילה יכולה למנוע אכילת חטיפים מיותרים ולשמור על רמות האנרגיה בגוף גבוהות כדי להישאר פעילים למחרת. דבר זה גם עוזר לרסן את התשוקות ולווסת לפטין וגרלין - הורמונים השולטים ברעב ובתיאבון.

שינה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
שינה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

לא חשוב רק לישון הרבה, אלא גם לוודא שהחדר בו ישנים -חשוך. מדענים אומרים שעלינו לכבות את הטלפון, הטלוויזיה והאורות שלנו לפני השינה, ואפילו לישון עם מסכה. צוות מאוניברסיטת נורת'ווסטרן באילינוי מצא שאלו שנחשפו ליותר מדי אור במהלך הלילה היו בסיכון של יותר מ-50% להשמנת יתר. המחקר, שפורסם בכתב העת Sleep, עקב אחר חשיפת האור של 550 מתנדבים בשנות השישים עד השמונים לחייהם, במשך שבוע אחד. כ-41% מהמשתתפים שעברו פחות מחמש שעות רצופות בחושך בלילה עלו במשקל, ואחד מכל חמישה סבל מסוכרת. עם זאת, שיעור ההשמנה היה רק ​​27% בקרב אלו שישנו בחושך, בעוד שרק אחד מכל עשרה היה חולה סוכרת.

 צבע הצלחת

כמו המקום בו אתם אוכלים, גם הגודל והצבע של הצלחת בה אתם משתמשים יכולים להשפיע על כמות האוכל שיאכל. פרופסור צ'ארלס ספנס, פסיכולוג קוגנטיבי מאוניברסיטת אוקספורד, קבע בספרו בשנת 2018, כי צבע הצלחת מרמה את המוח לארוחות קטנות יותר. הוא אמר: "צריכים לשים אוכל לא בריא על צלחת אדומה - בסופו של דבר אתה אוכל קצת פחות, כי הצבע האדום בצלחת מעורר במוח איזושהי אות סכנה או הימנעות".

מקרונים על צלחת (צילום: אינגאימג)
מקרונים על צלחת (צילום: אינגאימג)

בנוסף לכך, הפילוסוף הבלגי פרנץ דלבואף גילה כי צלחות קטנות יותר יכולות לעזור לאכול פחות, על פי מחקריו שהחלו משנות ה-60. אשליית Delboeuf היא סוג אחד של טריק חזותי, בו נקודה עם עיגול גדול מסביב נראית קטנה יותר מנקודה בגודל זהה המוקפת בעיגול קטן. הדיאגרמה מאלצת את המוח לתפוס את הנקודה בהקשר של הטבעת החיצונית. בתיאוריה, צלחת קטנה יותר עשויה להערים באופן דומה אנשים לחשוב שיש להם יותר אוכל.

לעומת זאת, מחקר פסיכולוגי משנת 2018 של חוקרים מאוניברסיטת הנגב העמיד את הממצאים בסימן שאלה. הם גילו שאנשים רעבים יכולים לזהות את גדלי המנות במדויק, גם אם זה על צלחת קטנה.