הבשורה על מותה של המלכה, גרמה המון צער ברחבי העולם, אך מדרום אפריקה ומהודו, בין הדמעות נשמעו קריאות להחזרת שני יהלומים בשווי כולל של 455,910,000 דולר.

במהלך ימי האימפריה הבריטית, כמה תכשיטים וחפצי אמנות נלקחו מכמה מדינות וחלקם הגיעו עד למוזיאון הבריטי. מותה של המלכה אליזבת השנייה בשבוע שעבר, עורר מהומה סביב אבני החן המפורסמות ביותר בעולם: "קוהינור" ו"קולינן" - הכוכב הגדול של אפריקה.

ההיסטוריה של "קוהינור", ובשמו השני "הר האור" במשקל 105 קראט, החלה בשנת 1628, כאשר השליט המוגולי, שאה ג'האן, הזמין כס מלכות עטוף באבני חן. היהלום היה בבעלות מוגולית יותר ממאה שנה עד שכוחות פרסים פלשו להודו בשנת 1739 והוא נגנב. הפריט היקר עבר בין ידיים רבות של מנהיגים ברחבי אסיה, עד שבסופו של דבר הגיע להודו בשנות ה-40 של המאה ה-19, לידיו של קיסר בן חמש בשם מהרג'ה דוליפ סינג.

הבריטים, שנוכחותם הלכה וגדלה במדינה, אילצו בסופו של דבר את סינג למסור את אבן החן והיא נשלחה לאנגליה והוצגה בתערוכה גדולה בשנת 1851. מאוחר יותר, היא שימשה כסיכה למלכה ויקטוריה, ושנים לאחר מכן הוכנסה לכתר של המלכה אלכסנדרה ב-1902 ולכתר של המלכה מרי ב1911. מיקומו האחרון של היהלום הוא בכתר של המלכה אליזבת השנייה. עד לאחרונה, אבן החן - שלפי השמועה, מקוללת - נראתה לאחרונה בציבור בשנת 2002. בספטמבר, הקים איש עסקים הודי עצומה, לפיה יש להחזיר את היהלום ומטרתה לאסוף מיליון חתימות. 

יהלום נוסף שנדרש להחזירו, הוא הכוכב הגדול של אפריקה - קולינן - היהלום הגדול בעולם במשקל של 3,106 קראט. הוא נכרה בדרום אפריקה בשנת 1905 כשהמדינה הייתה תחת השלטון הבריטי ונקנה במתנה על ידי ממשלת הרפובליקה הדרום אפריקאית למלך אנגליה אדוארד השביעי. אבן החן המסיבית מונחת כעת על קצה השרביט שהיה שייך למלכה אליזבת השנייה.

לאחר מותה בשבוע שעבר, וויו זונגול, חבר פרלמנט מתנועת הטרנספורמציה האפריקאית ATM, קרא להחזיר את היהלום ולהפריד את דרום אפריקה מחבר העמים. הוא אמר ל-Timeslive: "דרום אפריקה צריכה לעזוב כעת את חבר העמים, לדרוש פיצויים על כל הנזק שנגרם על ידי בריטניה ולנסח חוקה חדשה המבוססת על רצונם של התושבים. יש לדרוש את החזרת כל הזהב והיהלומים שנגנבו על ידי בריטניה".