אלינה דוידוב, בת 50, הגיעה למרפאתו של פרופ' גור לפני כשנה, לאחר החלמה משיתוק פנים עם ספאזם (כיווץ לא רצוני) מאוד קשה של הפנים. מצב רוחה היה ירוד מאוד, היא לא יכלה לאכול ולשתות בצורה טובה, עינה השמאלית לא יכלה להיעצם ואלינה נאלצה להדביקה בכל לילה על מנת שתוכל לישון. חייה הפכו לסיוט מתמשך, היא הפסיקה להיפגש עם חברים, לא התאפרה כלל, והפסיקה את עבודתה כיוון שלא הייתה מסוגלת לדבר כראוי עם לקוחותיה.

"מאישה מטופחת, אסתטית ואוהבת חברה ושיחות עם אנשים, נהפכתי להיות שבר כלי", סיפרה. "הפסקתי להתאפר, לא יכולתי להסתכל על הפנים המכוערות והמעוותות שהיו לי, כל רופא שהלכתי אליו אמר לי את אותו הדבר: ׳כנראה תישארי עם השיתוק בפנייך כל החיים׳. הייתי בתחתית, לא ידעתי מאין לשאוב עוד כוחות להרים את עצמי".

אלינה דוידוב, לצדו של פרופ' גור (צילום: דוברות בית חולים איכילוב)
אלינה דוידוב, לצדו של פרופ' גור (צילום: דוברות בית חולים איכילוב)

התפנית קורית כאשר המנהל של דוידוב התקשר באחד הימים לשאול לשלומה והמליץ לה ללכת ליעוץ אצל פרופ' אייל גור. "הבוס שלי אמר לי שהוא שמע שהצליח לעשות ניסים אצל מטופלים שפנו אליו. חשבתי מה יש לי להפסיד וקבעתי אליו תור. כאשר נפגשנו ופרופ' גור סיים לבדוק אותי, יצאתי בהרגשה של הקלה עצומה, פרופ' גור היה הראשון מבין כל הרופאים שביקרתי אצלם שאמר לי שיש לי תקווה ושהוא יוכל לעזור לי", תיארה המטופלת.

פרופ' אייל גור הסביר: "שיתוק הפנים פוגע בשניים מתוך 1000 בני אדם. מטופל שלקה בשיתוק פנים סובל מקושי רב בעצימת העין הגורמת ליובש וכאבים בעין, מקושי בדיבור ובאכילה, אך התופעה החמורה ביותר היא פגיעה קשה במראה פניו, פגיעה בדימוי גוף ובערך עצמי המובילים בסופו של דבר להסתגרות חברתית ולדיכאון״.

בית החולים איכילוב (צילום: אבשלום ששוני)
בית החולים איכילוב (צילום: אבשלום ששוני)

כעת, לראשונה בישראל, במחלקה לכירורגיה פלסטית באיכילוב, ניתן פתרון לחולים אלו הסובלים מעיוות ספאסטי קשה בשל טעות בצמיחה של העצב במחלים. ״במהלך הניתוח המיקרוכירורגי, חשפנו באמצעות מכשיר לגירוי עצבי את עצב הפנים הפגוע שהיה אצל אלינה. בניתוח הוקרבו 5 סעיפים של העצב שהפעילו את העין, החיוך והפה עם הקלה משמעותית של הסימפטומים מהם היא סבלה״ הדגיש פרופ׳ גור. 

הניתוח ארך 8 שעות והסתיים בהצלחה ללא פגיעה בתפקוד הפנים. אלינה השתחררה מבית החולים כעבור יומיים ללא כל כאבים כשהיא מאושרת ואופטימית. ״מדובר בפתרון לנפגעי שיתוק הפנים שנותרו עם סינקינזיס וספאסם, מצב אשר מאמלל ופוגע בחייהם של חולים רבים" סיכם פרופ' גור.