בשנת 2013, אישה מטולוז שבצרפת חלתה בסרטן חלל האף וטופלה באמצעות הקרנות וכימותרפיה עד שאיבדה, בצער רב, חלק מאפה. במשך שנים היא חיה ללא אף למרות ניסיונות שחזור כושלים. כעת, הודות לטכנולוגיות רפואיות מתפתחות היא יכולה לזכות באף חדש - כזה שהיא גידלה בעצמה.

"אף מותאם אישית" העשוי מחומר ביולוגי ומודפס בתלת-ממד כסחוס חלופי, נוצר עבור המטופלת ולאחר מכן הושתל על זרועה השמאלית. הרופאים השתמשו בעור שנלקח מהרקה של האישה, וזאת כדי לכסות את האף המודפס. הוא נותר על הזרוע שלה במשך כחודשיים ולאחר מכן הוסר והושתל בפניה.

בחודש ספטמבר האחרון, מנתחי אף-אוזן-גרון ומנתחי פנים צוואר הרחם מצרפת, השתמשו בטכנולוגיית "מיקרו-כירורגיה" המאפשרת העברת רקמות (עור, שריר, עצם) ממקום מסוים בגוף למקום המרוחק ממנו, ושבו ניתן לוותר על אותן רקמות על מנת לשחזר או לשמר איבר אשר נמצא בסכנה - אפה של המטופלת.

ההליך פורץ הדרך התברר כמוצלח הודות לצוותים של בית החולים האוניברסיטאי בטולוז ובמכון קלאודיוס רגאו. "אחרי עשרה ימי אשפוז ושלושה שבועות בהם נטלה אנטיביוטיקה, המטופלת נמצאת במצב נהדר", אמרו הרופאים המטפלים ל-Evening Standard. מבית החולים נמסר: "שחזור מסוג זה מעולם לא בוצע בעבר באזור כה שברירי וחסר כלי דם, והוא התאפשר לנו הודות לשיתוף הפעולה של הצוותים הרפואיים וחברת Cerhum - יצרנית מכשור רפואי המתמחה בשחזור עצמות".