תנועה שנוסדה בשנת 1991, קוראת לבני האדם להימנע מרבייה על מנת לגרום להיכחדות הדרגתית של המין האנושי. הרעיון נועד כדי למנוע את הידרדרות איכות הסביבה ולהפחית באופן משמעותי את הסבל בעולם.

הפרק של ד"ר פיל, תוכנית אירוח אמריקנית בהנחיית הפסיכולוג ד"ר פיל מק'גר ששודר לפני כשבוע, התמקד בהתרבות בני האדם על פני כדור הארץ ובמחלוקת על מה שנקרא "אוכלוסיית יתר", לפי לס נייט, מייסד התנועה להיכחדות האנושות. בתוכנית הוא הציג מספר טענות שהצליחו לזעזע את קהל הצופים.

"אתה בעצם חלק מתנועה שטוענת כי עלינו לחיות כאן זמן מה ואז למות?", שאל ד"ר פיל את נייט. מייסד התנועה השיב לו: "התכנית שלי היא שכל אחד יחשוב לפני שהוא מתרבה. אם כולנו נפסיק להתרבות - ניכחד לאט לאט, ננקה את הבלגן שעשינו כאן תוך כדי, ולביוספרה, או לפחות למה שנשאר ממנה, תהיה הזדמנות להתאושש". בהמשך, אמר נייט כי על זוגות לפתח כוח רצון ולהימנע "מלהביא לעולם צאצאים שהם לא יכולים להאכיל".

"עלינו להתעסק בבני האדם שכבר נמצאים כאן, שחיים. אם זה אומר לאמץ ילדים שכבר נולדו, לדאוג לכל האינטרסים הבסיסיים, כולל האינטרס הבסיסי לחיות", הסביר מייסד הארגון. "המין האנושי אינו מתאים לתנאי הביוספרה, וקיומו גורם לנזק סביבתי שיוביל בסופו של דבר להכחדתם של המין האנושי ומינים רבים נוספים".

המין האנושי אינו מתאים לתנאי הביוספרה, וקיומו גורם לנזק סביבתי (צילום: אינג'אימג')
המין האנושי אינו מתאים לתנאי הביוספרה, וקיומו גורם לנזק סביבתי (צילום: אינג'אימג')

לפי אתר האינטרנט של התנועה, נייט מדגיש כי "התנועה אינה מעודדת עליה בשיעור התמותה, אלא הפחתה של שיעור התמותה, ותוהה איך חברה יכולה לעודד ילודה בעוד היא אינה מסוגלת לדאוג לצורכיהם של תינוקות וילדים רבים המתים מסיבות אותן אפשר למנוע". בנוסף כוונותיו של לס הן שזוגות ייקחו על עצמם את צמצום הילודה ואינו מעודד חוקי הגבלה.