על רקע ההתפשטות והעלייה בשיעור הנדבקים במחלות מין ברחבי העולם, הוצע בשבוע שעבר כי החל משנת 2023, בנים ובנות עד גיל 25 מצרפת, יזכו לקבל קונדומים ללא תשלום.

עמנואל מקרון, נשיא צרפת הודיע ביום חמישי כי מחודש ינואר הקרוב, צעירים בני 18 עד 25 יהיו רשאים לקבל קונדומים בחינם בבתי המרקחת ברחבי המדינה, וזאת כדי לעודד שימוש באמצעי מניעה. הנשיא נאם בכנס שהתקיים בפונטיין-לה-קומטה, פרבר של פואטייה במערב צרפת. תחילה הוחלט כי נשים מתחת לגיל 25 יקבלו אמצעי מניעה בחינם, ולאחר מכן התכנית הורחבה גם לבני 18 כדי להבטיח שכולם יהיו מוגנים. הנשיא אמר: "אנחנו לא מספיק טובים בכל מה שקשור לחינוך מיני. המציאות שונה מאוד מהתיאוריה. זהו תחום שאנו צריכים להעלות על סדר היום".

עמנואל מקרון נשיא צרפת, יודע איך לדאוג לצעירים (צילום: פלאש 90)
עמנואל מקרון נשיא צרפת, יודע איך לדאוג לצעירים (צילום: פלאש 90)

בשנת 2021, מספר האבחנות החדשות של נדבקים ב-HIV עמד על כ-5,000. מקרון הציב יעד של "אפס נדבקי HIV חדשים" בצרפת עד שנת 2030. מקרים של כמה מחלות המועברות במגע מיני גדלו השנה, מה שגרם למשרד הבריאות בארה"ב לעודד שימוש באמצעי מניעה.

בשנה שעברה, הגיע שיעור מקרי הידבקות בעגבת לשיא מאז 1991, ומספר המקרים הכולל הגיע לשיא מאז 1948. גם מקרי הידבקות ב-HIV נמצאים במגמת עלייה, עד 16% בשנה הקודמת. מומחים מאמינים כי מדובר בתוצאה של שימוש באפליקציות להיכרויות, המובילות למציאת פרטנרים לקיום יחסי מין בקלות רבה.

בני 18 עד 25 יקבלו קונדומים בחינם בבתי המרקחת (צילום: ingimage ASAP)
בני 18 עד 25 יקבלו קונדומים בחינם בבתי המרקחת (צילום: ingimage ASAP)