לוויין שיצא מכלל שימוש עומד להתרסק לתוך כדור הארץ היום - אחרי כמעט 40 שנה בחלל - ובנאס"א לא יודעים להסביר היכן בדיוק הוא ינחת. הוא צפוי לצנוח מהשמיים הלילה (ראשון) או בתוך 24 שעות.

בסוכנות החלל הסבירו כי הלוויין במשקל 2,450 ק"ג יישרף ברובו בדרכו לכדור הארץ, אך חלק מהפסולת שתישאר ממנו תשרוד את המסע. בנוסף לכך, בנאס"א טענו כי הסיכוי שפסולת תיפול ישירות על בני אדם הוא נמוך מאוד, וכי הסיכוי לפציעה מההריסות עומד על אחד ל-9,400.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לוויין ששוגר בשנת 1984 יתרסק לתוך כדור הארץ אך יישרף ככל הנראה, כשיעבור באטמוספירה (צילום: אינג'אימג')
לוויין ששוגר בשנת 1984 יתרסק לתוך כדור הארץ אך יישרף ככל הנראה, כשיעבור באטמוספירה (צילום: אינג'אימג')

הסוכנות צופה כי "הלוויין עצמו יושמד כשהוא יעבור באטמוספירה, אך חלק מהמרכיבים שלו עלולים לשרוד", נכתב. נאס"א ומשרד ההגנה האמריקני מסרו כי ימשיכו לעקוב אחר קריסתו ויעדכנו את התחזית.

בינתיים, תאגיד התעופה והחלל שבסיסו בקליפורניה, מסר כי הוא מאמין שהלוויין יפגע בכדור הארץ ביום שני בבוקר. הציפיה היא כי הוא יעבור מעל אפריקה, אסיה, המזרח התיכון או האזורים המערביים של צפון ודרום אמריקה. מפה של הנתיב החזוי מציגה כיצד הלוויין יכול לנחות כמעט בכל מקום בעולם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הלוויין המכונה ERBS, שוגר בשנת 1984 על גבי מעבורת החלל צ'לנג'ר. הוא שוחרר למסלולו על ידי האישה האמריקאית הראשונה שהמריאה לחלל, דאלי רייד, באמצעות הזרוע הרובוטית של צ'לנג'ר. זו הייתה טיסת החלל השנייה והאחרונה של האסטרונאוטית, שהלכה לעולמה בשנת 2012.

למרות שאורך החיים של הלוויין הוערך לכשנתיים, הוא המשיך לבצע מדידות אוזון ומדידות אטמוספריות אחרות עד לשנת 2005. לאחר מכן, הוא הפך לחתיכה כבדה של "פסולת חלל", ומאז הוא חוזר בהדרגה לכדור הארץ. במשך השנים, נאס"א חקרו בעזרתו כיצד כדור הארץ סופג אנרגיה מהשמש.