האחיות אסיל וויויאן מסארווה מתגוררות אחת ליד השנייה בבאקה אל גרבייה. ויויאן (28) נקלטה להריון ולאחר כחודש גם אחותה הגדולה אסיל (29) נכנסה להריון. הן לא תארו לעצמן שיגיעו יחד לחדר מיון יולדות של המרכז הרפואי הלל יפה ויילדו בהפרש של 5 שעות בלבד - האחת בלידה רגילה והשנייה בניתוח קיסרי חירום. כעת, הן חולקות את אותו החדר במחלקת יולדות, ומציינות בהתרגשות: "אין דבר יותר מרגש מלעבור את החוויה הזו עם אחותך"

האחיות אסיל וויויאן הגיעו יחד לחדר מיון יולדות במרכז הרפואי הלל יפה במוצאי שבת. אסיל הייתה בתחילת שבוע 36 להריונה וסבלה מנפיחות ברגליים. שנבדקה על ידי ד"ר דנית טרשנדגן, רופא מתמחה באגף נשים ויולדות ב"הלל יפה", התברר כי נמצאת בפתיחה של 3 ס"מ עם צירים על אף שלא הרגישה דבר. כמו כן העובר שבבטנה היה במנח עכוז והיא הועברה לניתוח קיסרי דחוף אחרי שהתקדמה בפתיחה.

הניה גואטה המיילדת, האחיות מסארווה עם התינוקות וד"ר דנית טרשנדגן במחלקת יולדות (צילום: באדיבות המרכז הרפואי הלל יפה)
הניה גואטה המיילדת, האחיות מסארווה עם התינוקות וד"ר דנית טרשנדגן במחלקת יולדות (צילום: באדיבות המרכז הרפואי הלל יפה)

אחריה נכנסה אחותה ויואן לבדיקה אצל ד"ר טרשנדגן. ויואן הגיעה לביקורת כשהיא בשבוע 40 להריון. גם היא, כמו אחותה, הייתה עם פתיחה של 2.5 ס"מ, בלי שחשה שום כאב. ד"ר טרשנדגן הסבירה לה כי היא יכולה לקבל זירוז ולהתקדם ללידה. בשעה 23:00 באותו הלילה ילדה אסיל בניתוח קיסרי חירום תינוק במשקל 2.600 ק"ג שהועבר להמשך טיפול בפגייה. את הניתוח ביצעו ד"ר ראויה חוסיין ערו, רופאה בכירה באגף נשים ויולדות יחד עם ד"ר דנית טרשנדגן והמיילדת הניה גואטה.

לבינתיים, ויויאן התקדמה בלידה ובשעה 4:30 לפנות בוקר ילדה בת בלידה רגילה במשקל של 3.200 ק"ג לצד המיילדת אירה לינצקי. שתי האחיות הועברו למחלקת יולדות להתאוששות כאשר צוות המחלקה הפתיע אותן וארגן להן חדר משותף. כשהן שוכבות זו לצד זו הן מודות לצוות על הטיפול המקצועי והמסור.

בית החולים ''הלל יפה'' בחדרה (צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה)
בית החולים ''הלל יפה'' בחדרה (צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה)

"אומנם הלידות לא היו קלות אבל בזכות הצוות הנפלא והמקצועי עברנו את הלידות בהצלחה ועכשיו אנו מרגישות טוב. לא תארנו לעצמנו שנלד יחד ונחלוק את אותו החדר במחלקה. זה מרגיש ממש כמו פעם, כשהיינו ילדות", מציינות השתיים.