כ-70 נערות ונערים המשתתפים בפרויקט הסדנאות הדוקומנטריות 'דוקו יאנג', הגיעו למשרדי yes בכפר סבא למפגש עם אנשי התוכן של חברת הטלוויזיה. הנערים ערכו סיור במשרדי yes, ביקרו בחדר השידור, שמעו הרצאות על העשייה מאחורי הקלעים של עולם הטלוויזיה וההפקות, ולבסוף הציגו לאנשי yes רעיונות לסרטי דוקו קצרים עליהם הם עובדים במסגרת הפרויקט.

'דוקו יאנג' הוא פרויקט מבית דוקאביב ובשיתוף היחידה לאמנויות, המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך ובתמיכת קרן רבינוביץ' לאמנויות והגב' פאבה רביישטיין, יו"ר ידידי עליית הנוער בגרמניה ופועל במגוון פנימיות וכפרי נוער ברחבי הארץ למעלה מעשור. במסגרת הפרויקט, יוצרים בני ובנות הנוער סרטים דוקומנטריים קצרים בהנחיה ובליווי של מיטב יוצרי הקולנוע הדוקומנטרי בישראל. הסרטים מוצגים בהקרנת בכורה במסגרת דוקאביב הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע, כאשר בשנים האחרונות זוכים הסרטים בפרויקט לתהודה רבה.

פרויקט הסדנאות הדוקומנטריות 'דוקו יאנג' (צילום: באדיבות yes)
פרויקט הסדנאות הדוקומנטריות 'דוקו יאנג' (צילום: באדיבות yes)

לאחרונה, במסגרת האחראיות התאגידית של yes, החליטו בחברה לחבור לדוקו יאנג, להעניק לפרויקט חסות וללוות את משתתפיו הצעירים לאורך השנה. בנוסף, הסרטים של הפרויקט שיוצגו בפסטיבל 'דוק אביב' יועלו ל-VOD של yes כקטגוריה נפרדת. "תמיד מרגש לפגוש יוצרים צעירים בתחילת דרכם, בטח כחלק מפרויקט כל כך חשוב כמו דוקו יאנג", אמר יקי ז'אק, העורך הראשי של yes שנפגש עם הקבוצה. "אני בטוח שלא רחוק היום בו נוכל לראות על המסך שלנו ב-yes סרטים מצוינים, מעשה ידיהם של אותם צעירים מוכשרים שפגשנו היום ושהם עמוד תווך מרכזי ביצירה הישראלית".

"שיתוף הפעולה עם yes הוא טבעי ומתבקש עבורנו, כגוף המקדם יצירה דוקומנטרית ומנגיש אותה לקהל הרחב, תומך ביוצרות וביוצרים מקומיים", אמרה לימור אהרונוביץ', מנכ"לית דוקאביב. "אנו מאמינים בהשפעה החיובית של הפרויקט על החניכים, על הפנימיה וסגל ההוראה. "אני מודה ל-yes על השותפות החשובה ועל האפשרות כגוף תקשורת מוביל, להפגיש את הצעירים והצעירות עם עשייה אמיתית בשטח ולהרגיש ולחוות מקרוב איך עושים טלוויזיה טובה".

''מרגש לפגוש יוצרים צעירים בתחילת דרכם'' (צילום: באדיבות yes)
''מרגש לפגוש יוצרים צעירים בתחילת דרכם'' (צילום: באדיבות yes)

"פרויקט דוקו יאנג המשותף בין דוקאביב והיחידה לאמנויות, נותן אפשרות ביטוי לבני נוער המתחנכים בפריפריה הארצית שבדרך כלל קולם מושתק או בלתי נשמע", הוסיף דוד כהן לוי, מנהל היחידה לאמנויות. "באמצעות הסרטים בפרויקט דוקו יאנג והסיפורים אותם הצעירים בוחרים לספר, הם נותנים ביטוי לכאבים כמו גם למצבי העצמה אותם הם חווים במערכת הפנימייתית. במקבץ הסרטים שהצטברו במהלך שנות הפרויקט ניתן לצפות וללמוד על חייהם של בני הנוער ועל סיפורים בהם הם נעזרים בציוותי בחינוך המצטרפים לעבודה בכפרי הנוער ובפנימיות".