אורח חיים בריא הוא מושג מודרני עם שורשים עתיקים, שנשמע לראשונה בשנות ה-50 לאחר שהתקשורת, הרופאים והמנהיגים באותה העת החלו להתייחס לנושא ברצינות. היום, קרוב לשלוש שנים אחרי הקורונה, המודעות לאורח חיים בריא נמצאת בשיאה – הרשתות החברתיות מלאות במתכונים ובטיפים בריאים, אנחנו עדים לאינסוף מחקרים בנושא, רשתות הקמעונאות מעלות את המודעות על פי דרישת הצרכנים, ומוצרים בעלי ריכוז גבוה של סוכר, שומן ונתרן מסומנים על גבי האריזות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הקפדה על אורח חיים בריא משפרת את הבריאות הפיזית ואת הרווחה הנפשית, ותורמת למערכת יחסים בריאה. 97% מהרווקים ורווקות של אפליקציית ההיכרויות OkCupid העידו כי חשוב להם שבן או בת הזוג שלהם ישמרו על בריאותם. כמו כן, עבור 78% מהרווקים והרווקות בישראל אורח חיים בריא בבן הזוג הוא גורם חשוב לא פחות ממשיכה וכימיה. 90% מציינים כי הם לא בוחרים פרטנר על סמך גוף אתלטי, אלא מתייחסים למשמעות העמוקה יותר של אורח חיים מאוזן ודימוי גוף בריא. 

היכרויות ברשת, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
היכרויות ברשת, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

הרווקים והרווקות מיישמים את התובנות האלה גם על עצמם, עם 78% שמציינים כי הם מקפידים לשמור על התזונה שלהם עם אוכל בריא, לעומת 22% שהעידו כי יעדיפו לצרוך ג'אנק פוד. בנוסף,  82% מהרווקים והרווקות העידו כי הם נהנים מפעילות גופנית. האם פעילות גופנית היא הסוד לא רק לגוף בריא, אלא גם לקשר בריא? מהנתונים של OkCupid נראה שכן, עם 90% מהמשתמשים שמציינים כי הם היו רוצים להתאמן יחד עם בן או בת הזוג. עוד עולה מן הסקר כי פעילות ספורטיבית יכולה להיות שבירת קרח מצוינת לדייט ראשון, עם 29% ממשתמשי  OkCupid שישמחו להיפגש לפעילות אתלטית בדייט הראשון. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נעמי אדמון, פסיכולוגית מחוזית במחוז הדרום, מכבי שירותי בריאות, אמרה: ״קריאת הנתונים האלו לגמרי לא מפתיעה, בהתבסס על מה שאנחנו יודעים על אהבה, משיכה וזוגיות. משיכה לאדם מבוססת על רצף שיקולים והערכות מצב די מורכבות לגבי הצד השני. אלו קשורים להערכת הבריאות שלו, אבולוציונית זה תורם מאוד להגברת הסיכוי להביא לעולם צאצאים בריאים. מאחר והמוח שלנו לא ממש מבחין בין בריאות גופנית נטו לאלמנטים נתפסים של בריאות, שרכשנו בתוך שיח תרבותי, כל מי שיש לו סממן של בריאות מזווית כלשהי, ייתפס כרצוי יותר. במהלך הקורונה תפיסת הספורט התרחבה. פעילות גופנית היא כבר לא אמצעי רק לשמירה על כושר וחיטוב".

פעילות גופנית היא כבר לא אמצעי רק לשמירה על כושר וחיטוב (צילום: שי הנסב, מועדון fithouse)
פעילות גופנית היא כבר לא אמצעי רק לשמירה על כושר וחיטוב (צילום: שי הנסב, מועדון fithouse)

"בתפיסה הציבורית פעילות גופנית הוזכרה פעמים רבות במהלך הסגרים בתור אמצעי לשמירה על בריאות הנפש. הנושא של 'איזון בחיים' גם הפך מאוד בולט בזמן הקורונה, עם הצעות חוזרות ונשנות ממומחים לעסוק בספורט כדי להתמודד עם ההשלכות הנפשיות של הקורונה, המתח, הסגרים – כשכל איזון אחר הופר. כלומר גם בריאות נפשית וגם איזונים מחלחלים לתודעה שלנו כדבר בריא, ומי שעוסק בספורט נתפס כבריא יותר גם במישורים האלו. וזה הופך להיות חלק מתפיסת הבריאות והערכת הבריאות של הצד השני״, הסבירה.

״כמובן שמחקרים גם מצביעים על כך שאנו מחפשים מישהו שדומה לנו, כלומר סביר שאם אנחנו עוסקים בספורט או שואפים לכך וזה איפשהו בסדר העדיפויות שלנו, נחפש מישהו שישלים אותנו – כלומר עוסק גם בספורט. בכל מצב שיש פעילות משותפת ואהבה משותפת לתחום או עיסוק משותף – זה מגביר את הסיכוי שהקשר יצליח, ולא רק לגבי פעילות גופנית״.