סין ממשיכה בחדירתה הצבאית לאזור המפרץ ולמזרח התיכון. שירותי הביון האמריקאיים זיהו בחודש דצמבר בנייה באתר החשוד כאתר צבאי סיני באיחוד האמירויות – וזאת שנה לאחר שאבו דאבי הכריזה כי היא עוצרת את המיזם בגלל הבעת דאגה מצד ארצות הברית. כך עולה ממסמכי מודיעין סודיים ביותר שהגיעו לידי ה"וושינגטון פוסט".

ארה”ב עוקבת אחר פעילות הצבא הסיני בנמל בקרבת אבו דאבי מתוך חשש שאיחוד האמירויות – שותף ביטחוני ותיק של ארה"ב והמערב – מפתח קשרים ביטחוניים קרובים יותר עם סין על חשבון האינטרסים האמריקאיים. לארה”ב ולצרפת בסיסים צבאיים באבו דאבי בקו הראשון מול איראן. בינתיים נצפו אנשי צבא סינים גם ליד אתרי בנייה רגישים אחרים.

מאמצי בייג'ינג באיחוד האמירויות הם חלק מתוכנית רחבת היקף של צבא סין בשם "מיזם 141", לבנות רשת צבאית עולמית הכוללת לפחות חמישה בסיסים ועשרה אתרי תמיכה לוגיסטיים מחוץ לגבולות סין עד שנת 2030. אחד המסמכים שנחשפו כולל מפה של מתקנים מתוכננים נוספים במזה"ת, דרום־מזרח אסיה ואפריקה.

ובינתיים מפגינה איראן את השפעתה בלבנון. שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבד אללהיאן, שהגיע לביקור בביירות, אמר שארצו "תתמוך בכל הסכם שיגיעו אליו הצדדים בלבנון בנוגע לבחירתו של נשיא חדש". הוא קרא לכל הצדדים בלבנון לתמוך בהסכם, ולאלה מחוץ ללבנון קרא שלא להתערב בענייניה הפנימיים.

בתוך כך, הצי האמריקאי הודיע כי איראן לכדה מכלית נפט במפרץ עומאן אשר שטה תחת דגל איי מרשל. לפי הודעת הצי, המכלית נלכדה במפרץ עומאן על ידי כוחות חיל הים של משמרות המהפכה. אנשי המכלית השתמשו בקריאת מצוקה.