עליית מדרגה במבחן הכוחות האמריקאי־איראני במפרץ הפרסי ובמזרח התיכון. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי אמר בסוף השבוע כי ארה"ב זיהתה "איומים חוזרים ונשנים" מכיוונה של איראן, המתבטאים בתקיפת ספינות צי סוחר באזור המפרץ הפרסי.

בשל כך קירבי הודיע כי הפנטגון חיזק החל מסוף השבוע שעבר את מערך הפריסה ההגנתית של כוחות ארה"ב במזרח התיכון ובמפרץ. קירבי הבהיר כי ארה"ב לא תסבול התערבות ופעילות איראנית נגד כלי שיט. "אנחנו מחויבים להגיב על התוקפנות האיראנית", אמר.

לדבריו, "איראן הגבירה את ההשתלטויות וההתקפות שלה על ספינות צי סוחר באזור המפרץ, וארה"ב עובדת יחד עם בנות בריתה ושותפותיה על צעדים צבאיים באזור".

לאחרונה הציגו האיראנים שתי מכליות שעליהן השתלטו בטענה שהובילו משלוחי נפט לא חוקיים. בנוסף, הם טענו שהצליחו להניס את צוללת גרעינית האמריקאית שנשלחה לאזור. בתוך כך, צרפת ממשיכה מצדה במשא ומתן שהוגדר כקשה, על שחרור אזרחיה מהשבי האיראני.

שני אזרחים צרפתים, ברנדר פלן ובנג'מין ברייר, שהיו עצורים (הראשון שבעה חודשים, והשני שלוש שנים) בהאשמות שווא של ריגול, ושמצב בריאותם הידרדר לאחר שביתת רעב - הגיעו שלשום לצרפת ואושפזו מיד עם בואם.

עוד ארבעה אזרחים צרפתים מוחזקים בכלא ומהווים קלף מיקוח בניסיונות הסחיטה של הממשל האיראני, שמהותם נשמרת בסוד כמו גם הוויתורים שנעשו בתמורה לשחרורם של השניים.