השנה ועידת רבני אירופה החליטה להעניק את פרס לורד יעקבוביץ לקידום יהדות אירופה לראש ממשלת בוואריה ד"ר מרכוס סודר, "שהפגין לאורך כהונתו מחויבות עמוקה לשמירה על החיים היהודיים בגרמניה ובאירופה בכלל", כפי שנמסר מהוועדה.

עוד נמסר כי בין הסיבות שבגינן הוענק לסודר הפרס היוקרתי היו "בראש ובראשונה הצעדים הפוליטיים והמוסדיים המקיפים לקידום החיים היהודיים בבוואריה, הבטחה לחופש דת וביטחון לקהילה היהודית על ידי ממשלת מדינת בוואריה, המאבק האיתן באנטישמיות, ומעבר לכך - המשך פיתוחה של העיר מינכן כמוקד מרכזי של חיים יהודיים".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, שהשתתף באירוע היוקרתי, אמר כי "תחת הנהגתו של ראש הממשלה, בוואריה הפכה למגדלור של תקווה עבור הקהילות היהודיות באירופה, מקום שבו הן יכולות להרגיש רצויות, נתמכות ומוערכות. מחויבותו האישית של סודר ושל מדינת בוואריה לקידום החיים והתרבות היהודיים מושרשת בכבוד העמוק שהמדינה רוחשת לעם היהודי ולתרומתו לחברה הגרמנית. מדינת בוואריה הבינה שקהילה יהודית תוססת טובה לא רק לעם היהודי עצמו, אלא גם לקהילה כולה. זהו מקור לעושר תרבותי, גיוון אינטלקטואלי ועוצמה מוסרית. אנו מקווים שהם ימשיכו לשמש מודל לחיקוי עבור אחרים. מחויבותה של בוואריה ליהדות היא דוגמה ומופת לעולם, והיא ראויה לפרס מיוחד וגדול על כך".

נשיאת הקהילה היהודית במינכן ובבוואריה עילית, ד"ר שרלוט קנובלוך, הדגישה: "זה גורם לי גאווה ושמחה לראות שעיר הולדתי מינכן הפכה לאחד המרכזים היהודיים החשובים ביותר באירופה. העברת מטה ועידת רבני אירופה והקמת 'המרכז לחיים יהודיים' הן אבני דרך נוספות בדרך זו, שלא הייתה יכולה להתקיים ללא תמיכתה המתמדת של מדינת בוואריה החופשית. ממשלת בוואריה משלבת בין מאבק בלתי מתפשר נגד כל צורות השנאה נגד היהודים, לצד תמיכה ממוקדת בחיי הקהילה שלהם. הממשלה הניחה בסיס שעליו החיים האלה יכולים להיבנות היום ובעתיד הרחוק".

אחד ממשתתפי האירוע היה דוד רובן תיס, שמנהל את בית החולים האורטופדי באזור שנחשב לאחד מהטובים במדינה. תיס, שסבו היה חייל נאצי במהלך מלחמת העולם השנייה, סיפר ל"מעריב" כי "צריך לזכור שהפשעים שביצע סבי לא בוצעו על ידי גרמניה כולה. מדובר בפשע שעליו צריך לכפר על ידי תמיכה ביהודי המדינה בכל דרך אפשרית".

אורח נוסף בטקס היה אדריאן סעיד, נשיא מימקול, ארגון הגג של החברות הממשלתיות במלטה. סעיד, שהגיע במיוחד להענקת הפרס לראש הממשלה הבווארי, אמר בשיחה עם "מעריב" כי "אנו מאמינים בשילוב כל אדם בחברה. אני שמח לראות שגם בגרמניה פועלים לשילוב היהודים ופועלים למען שוויון זכויות לכל אדם".