גורדי השחקים של ניו יורק הפכו מזמן לסמל של התפוח הגדול, אך האם דווקא הם מסכנים את שלמותה של העיר? מחקר גיאולוגי חדש שנערך על ידי אוניברסיטת רוד איילנד, מצא כי העיר ניו יורק שוקעת - והסיבה לכך היא גורדי השחקים הרבים הנמצאים בה. משקלם הכולל של למעלה ממיליון הבניינים בעיר, עומד על 764,000,000,000 ק"ג, שגורמים לכך שהעיר שוקעת בקצב של 1 עד 2 מילימטרים בכל שנה. החוקרים אף העריכו כי ישנם אזורים בעיר, ששוקעים בקצב גבוה יותר.

הגיאולוג טום פרסונס שהשתתף גם הוא במחקר, הסביר כי למרות שלא ניתן כמעט להבחין בכך, השקיעה ההדרגתית הופכת את העיר ניו יורק לפגיעה יותר לאסונות טבע. על פי המחקר, האוזר שנמצא בסיכון גבוה במיוחד הוא דרום מנהטן, כשגם אזורים כמו ברוקלין וקווינס נמצאים בסיכון. לדבריו של פרסונס, "ניו יורק מתמודדת עם אתגרים משמעותיים כמו אסונות טבע ושיטפונות, וזה עלול להחריף בעקבות עליית מפלס פני הים בעולם".

עוד נטען במחקר, כי "השילוב של השקיעה הטקטונית, עליית מפלס הים ועוצמת ההוריקנים שגברה בשנים האחרונות, מסכנת את ערי החוף בארה"ב". החוקרים הסבירו כי חשיפה חוזרת של יסודות בניין למים עלולה להחליש את הבטון ולגרום להיחלשות מבנית. פרסונת ציין כי "העיר ניו יורק מדורגת במקום השלישי בעולם במונחים של ערים החשופות להצפות עתידיות, זאת כשמבנים רבים באזורים מסוימים לא נבנו בסטנדרטים הראויים, וראינו זאת בהוריקן סנדי. העיר היא סמל של ערי החוף הצומחות בעולם, אך ישנו אתגר עולמי משותף של הפחתת הסיכונים".