יריד "עלייה ביום אחד" לעידוד עליית יהודי צפון אמריקה, נערך לאחרונה בזכות שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין ארגון נפש בנפש, הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה ובשיתוף קק"ל ו JNF ארה"ב, לטובת ייעול הליך העלייה לישראל של יהודי ארה"ב וקנדה ולמען הסרת חסמים מקסימלית. מעל ל-400 משתתפים לקחו חלק באירוע.

בין השירותים שניתנו במקום: עמדות שאויישו על ידי משלחת מיוחדת של נציגי הסוכנות היהודית שקיימו ראיונות עלייה והציעו לעולים העתידיים לאמת מסמכים מקוריים להשלמת תיקי העלייה שלהם, נציגי משרד העלייה והקליטה הציעו פגישות ייעוץ והכוונה במעטפת הרחבה שהמשרד מציע, לצד תוכניות ומענקים המסופקים לאוכלוסיית העולים.

בנוסף, ניתנו במקום שירותי לקיחת טביעות אצבעות, אימות מסמכים על ידי נוטריון מקצועי למסמכים רשמיים כדוגמת תעודות לידה, תעודות נישואין וכדו'. בנוסף, צוות מקצועי ומיומן של "נפש בנפש" נכח במקום לטובת סיוע למועמדים לעלייה בכל הנוגע לתוכניותיהם העתידיות והענקת מידע לכל צרכיהם בנושאי חינוך, קהילות, תעסוקה ועוד.

שר העלייה והקליטה ח"כ אופיר סופר, מסר: "אני רואה ערך גדול בחיבור ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים העוסקים בעידוד וקליטת עלייה. כל ארגון ממלא תפקיד ייחודי ומוסיף את הגוון המיוחד שלו לסיפור העלייה לישראל". 

"אני מברך את ארגון ״נפש בנפש״ והסוכנות היהודית על מיזם "עלייה ביום אחד", שמגשים חזון זה ומחבר בין כלל הארגונים בכדי להנגיש את העלייה לישראל ולהקל על התהליך. לפני כחודש שבתי מביקורי הראשון בארה"ב ובנקדה. פגשתי קהילה חמה, חזקה וציונית, קהילה שמחוברת ואוהבת את מדינת ישראל. בימים אלו אנו עמלים על הכנת תוכנית ייחודית לעלייה מצפון אמריקה. אני סמוך ובטוח ששיתוף הפעולה שנרקם סביב מיזם זה יסייע רבות להצלחת התוכנית", הוסיף. 

הרב יהושע פס, מייסד שותף ומנכ"ל "נפש בנפש": "אנו נרגשים לקחת חלק באירוע ראשון מסוגו שכל כולו הוא למען קידום ועידוד העלייה מצפון אמריקה למדינת ישראל. המטרה המשותפת של הסוכנות היהודית, משרד העלייה והקליטה ושלנו היא במציאת נתיבים חדשים ויצירתיים שיקלו ככל הניתן על הליך העלייה ארצה ויסייעו בהסרת כל חסם ואתגר אפשרי בדרך. היוזמה המבורכת הזו מציגה את כוחה יוצא הדופן של עבודת צוות בין כלל הארגונים השותפים לחזון זה ומקווים שזוהי סנונית ראשונה מבין רבות שעתידות לבוא."

יו״ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל. דורון אלמוג: ״הסוכנות היהודית פועלת ללא לאות כדי לאפשר לעולים מרחבי העולם לעבור את תהליך העלייה לישראל באופן פשוט ומהיר.  יריד ״עלייה ביום אחד״ היא שיתוף פעולה נפלא של הסוכנות היהודית עם ארגון נפש בנפש ומשרד העלייה והקליטה, שנועד לשלב ולייעל את תהליך העלייה עבור העולים מארה"ב שרוצים לשוב הביתה, לישראל."