קולומביה כולה עוצרת נשימה בימים האחרונים בעקבות סיפורם של ארבעה ילדים - בני 11 חודשים, ארבע, תשע ו-13, שהמטוס בו טסו ביחד עם אמם התרסק באמזונס. עדיין לא ברור מה עלה בגורל הארבעה, ועל פי ההערכות המעודכנות - ייתכן כי הם שרדו את ההתרסקות, בה נספו אמם, הטייס והמדריך.

על פי דיווחים, טיסת Avianline Charters HK 280, טסה בין אראקוארה במחוז אמזונס לסן חוזה דל גואביאר, עיר בגוואוויאר, כאשר ככל הנראה סבלה מכשל במנוע והתרסקה ב-1 במאי. כוחות קולומביאנים מצאו את ההריסות ביום שלישי יחד עם גופות הטייס, המדריך ואמם של הילדים. אבל לא היה כל זכר לארבעת הילדים.

ביום רביעי, נראה היה שיש פריצת דרך כאשר נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הודיע כי ארבעת הילדים נמצאו בחיים. אבל הדיווח התפוגג שעות לאחר מכן כאשר פטרו מחק את הציוץ, והודה שהילדים למעשה לא נמצאו. "החלטתי למחוק את הציוץ כי לא ניתן היה לאשר את המידע שסיפק ה-ICBF (המכון הקולומביאני לרווחת המשפחה)", כתב פטרו. "אני מתחרט על מה שקרה. הכוחות הצבאיים וקהילות הילידים ימשיכו בחיפושיהם הבלתי נלאים על מנת לתת למדינה את הבשורה לה היא מחכה".

זוג מספריים שנמצאו בזירה (צילום: רויטרס)
זוג מספריים שנמצאו בזירה (צילום: רויטרס)

עשרות אנשי צבא, הנתמכים על ידי ילידים מהקהילות הסמוכות, ערכו חיפושים באזור שבו התרסק המטוס. הקולומביאנים התלבטו על ממצאים שונים בחיפוש והאם הם עשויים להיות קשורים לילדים, כולל בקבוק תינוק שהתגלה יום אחד וזוג מספריים שנמצאו למחרת בתוך מה שנראה כמקלט מאולתר העשוי מעלים. סבם של הילדים, פידנציו ולנסיה קרא למחלצים "לא לוותר כי הילדים עדיין בחיים".