שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, נפגשו אמש (שלישי) בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, והציגו לו את הנתונים המדויקים בנוגע למספר הנפגעים הפלסטינים כתוצאה מפעולות צה״ל. הפגישה התקיימה על רקע הפרסום הצפוי בחודש הקרוב של דו״ח האו״ם העוסק בהיפגעות ילדים באזורי סכסוך, ובמטרה לשכנע את המזכ״ל שלא להכליל את ישראל ב"רשימה השחורה" של מדינות וארגונים הפוגעים בילדים. 

כאמור, במהלך הפגישה פגישה הוצגו למזכ"ל נתונים עדכניים על היפגעות קטינים פלסטינים כתוצאה מטילי ארגוני הטרור ברצועה, וכן העיוות בדוחות האו"ם, שאינם כוללים את הסיבות למותם של קטינים פלסטינים בעת ביצוע מעשי טרור וכך "מנפחים" את המספרים ומציגים תמונה שקרית.

בנוסף, הם מסרו לגוטרש גם דוגמאות להסתה לטרור המשתוללת ברשות הפלסטינית - הן ברשתות החברתיות והן בבתי הספר ובגני הילדים - אשר גורמת למעורבות גבוהה של ילדים ובני נוער בפעולות טרור. במקביל, הוצגו למזכ״ל האו״ם פרויקטים אזרחיים רבים שישראל יוזמת במטרה לשפר את תנאי החיים של הציבור הפלסטיני, ואשר חלק מהם "תקועים" בשל סרבנות הפלסטינים , שאינם מעוניינים בשיתוף פעולה עם ישראל משיקולים פוליטיים זרים. 

"אנחנו פועלים כבר זמן רב בכדי למנוע את הכללתה של ישראל ב'רשימה השחורה' של מדינות הפוגעות בילדים והפגישה יחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים הייתה חשובה ומשמעותית. הצגנו למזכ״ל נתונים ברורים המוכיחים, שרוב הקטינים הפלסטינים שנהרגו בשנה החולפת היו מעורבים במעשי אלימות וטרור ומידע זה הושמט מנתוני האו"ם, יחד עם העובדה, שארגוני הטרור משתמשים בילדים כמגן אנושי ויורים טילים ורקטות מאזורים צפופי אוכלוסייה", הסביר, "מי שאחראי להסתה הפרועה ולגיוס קטינים לרצח ולטרור, הוא זה שצריך להיכלל ברשימה השחורה, ולא צה״ל, שהוא הצבא המוסרי בעולם".