נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שישי) בשיחת טלפון עם מקבילו הברזילאי לולה דה סילבה כי "רוסיה פתוחה לדיאלוג על אוקראינה", כך הודיע הקרמלין בהצהרה. קודם לכן קיים שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שיחה עם השליח הסיני המיוחד לאירופה וגם איתו דן דנו "בסיכויים לשלום באוקראינה".

נשיא ברזיל לולה צייץ מוקדם יותר כי הוא חזר על נכונותה של ברזיל לדבר עם שני הצדדים של המלחמה באוקראינה.

כאמור, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והשליח המיוחד הסיני לי הואי דנו בסיכויים לפתרון הסכסוך באוקראינה בפגישה במוסקבה, כך אמר משרד החוץ הרוסי בהצהרה. בפגישה הביע לברוב הכרת תודה על "העמדה המאוזנת" של סין ועל נכונותה למלא תפקיד חיובי, אמר משרדו.

סין, שחתמה על שותפות "ללא מגבלות" עם רוסיה פחות משלושה שבועות לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה בשנה שעברה, לא רק נמנעה מביקורת על מוסקבה אלא גם הרחיבה באופן דרמטי את יבוא האנרגיה הרוסי שלה מאז תחילת המלחמה. היא הציגה תוכנית של 12 נקודות לשלום באוקראינה הכוללת הכרזת הפסקת אש אך לא קובעת שרוסיה צריכה לסגת מכל השטח שהיא תפסה, וזו עבור אוקראינה דרישה חיונית.

לי, שבילה 10 שנים כשגריר במוסקבה, היה בסיור בבירות אירופה, ובשבוע שעבר ביקר בקייב. אוקראינה מצידה אמרה ששר החוץ שלה אמר ללי שהיא לא תקבל שום הצעה שכללה אוקראינה איבוד שטח או הקפאת הסכסוך.

בפגישה עם בכירים מהאיחוד האירופי בבריסל ביום חמישי, אמר לי שסין תמיד שמרה על עמדה אובייקטיבית וצודקת בסוגיה האוקראינית וקידמה באופן פעיל שיחות שלום. תוכנית 12 הנקודות של סין, שפורסמה בפברואר, הציגה מערכת של עקרונות רחבים, אך לא הכילה שום מפת דרכים מפורטת לקראת שלום. היא גררה ספקנות מהמערב, כאשר נאט"ו אמר כי בייג'ינג חסרה אמינות כמתווך.