לפחות 288 בני אדם נהרגו ו-900 נפצעו אמש בהתנגשות שתי רכבות נוסעים באודישה שבמזרח הודו, בעוד שצוותי ההצלה ממשיכים בחיפושים אחר ניצולים. על פי גורמים ממשלתיים, מדובר באחת מתאונות הרכבת הקשות ביותר בהודו מזה שנים. 

התנגשות הרכבות במזרח הודו (צילום: ANI/Reuters TV via REUTERS)
התנגשות הרכבות במזרח הודו (צילום: ANI/Reuters TV via REUTERS)

על פי הדיווחים, התאונה החלה לאחר שקרונות של רכבת משא סטו מהמסילה ונפלו על המסילה הסמוכה. לאחר מכן, רכבת נוסעים שנסעה מהעיר כולכתה לעיר צ'נאי ושהגיעה מהכיוון הנגדי, התנגשה במטען ושלושה קרונות ממנה סטו גם הם מהפסים. עם זאת, נסיבות התאונה נמצאות עדין תחת חקירה.

יום שבת הוכרז כיום אבל באודישה. אשוויני ואינשו, שר הרכבות של הודו, הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי צוות תגובה לאומי הגיע למקום, בנוסף לכוחות חילוץ רבים נוספים שמחפשים אחר ניצולים ומחלצים לכודים.  ראש ממשלת אודישה, נביין פטנייק, אמר כי העדיפות של הרשויות היא "הוצאת החיים לבתי החולים, זו הדאגה הראשונה שלנו - לשמור על החיים".

ראש הממשלה נרנדרה מודי אמר בציוץ כי כל הסיוע האפשרי ניתן לנפגעים. ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הביע את תנחומיו בציוץ בטוויטר וכתב: "מועקה גדולה עקב תאונת הרכבות באודישה. בשעת אבל זו, מחשבותיי נתונות עם המשפחות השכולות. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. פעולות חילוץ מתנהלות בזירה וכל הסיוע האפשרי ניתן לנפגעים", כתב.