לראשונה בתולדותיה, ישראל רוצה למכור את טנק הקרב הראשי שלה, כך דווח היום (ראשון) בגרמניה. ממשרד הביטחון נמסר כי קיים "משא ומתן מתקדם" על עסקת המכירה לשתי מדינות ששמותיהן לא נמסר, אך יש הרבה אינדיקציות לכך שהטנקים מיועדים לאוקראינה.

"פי חמישה יותר": ההפסדים של רוסיה במלחמה באוקראינה ממשיכים להיחשף
בן בריתו של פוטין: "יש במערב אדם אחד שיכול לביא לסיום המלחמה"

מפסידים בקרבות 

אוקראינה זקוקה לסיוע צבאי בדחיפות. בין היתר לטנקים, כמו גם למלאי של טנקי Leopard 1 הגרמניים המיושנים שברשותה. מהלך הפעילות הקרקעית האוקראינית עד כה הבהיר כי אוקראינה סובלת מהפסדים משמעותיים בתחום כלי רכב משוריינים.

הטנקים מסדרת המרכבה נמצאים בייצור משנת 1978. הדור הרביעי נמצא כעת בשירות והוכרז החמישי. בין הקפיצות הגדולות I, II, III ו-IV יש מודרניזציות בייצור הנוכחי ומודרניזציות שונות. למרכבה יש דרגות כמעט כמו לנמר 2. אבל כולם חולקים כמה מאפיינים ייחודיים. מלכתחילה היה המרכבה אחד מטנקי הקרב הכבדים בעולם עם 62 טון. בנוסף, סדרות ה-I וה-II היו עם חוסר כוח גדול וגם סדרת III עם 1,200 כ"ס אינה חזקה מדי. סדרה II מצוידת גם בתותח רכב קרבי בקוטר 105 מ"מ.

מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: רויטרס)
בעל רישיון לאקדח המרובה הבריטי M68 L7, שנחשב אז לאקדח הטוב בעולם. היום זה מיושן. המרכבה II, כמו הנמר I, לא תוכל לחדור את השריון החזיתי של הטנקים הרוסיים החדשים. ה-Mk III היה חמוש בתותח חלק 120 מ"מ L44 שפותח בישראל. הטנק אמנם לא חדיש, אבל גם רוסיה שולחת טנקים ישנים לקרב. הסכנות העיקריות הניצבות בפני טנקים בקרבות אלו הם מוקשים, פגיעות ארטילריה, מל"טים קמיקזה וכדומה.