הצבא הרוסי ממשיך להתבוסס בבוץ האוקראיני, ללא הישגים דרמטיים, ובעקבות כך הקרמלין הגביר את ההוצאה הכספית על הצבא. על פי נתוני המכון הבינלאומי לחקר השלום בשטוקהולם (SIPRI), ההוצאה הכספית של מוסקבה על הצבא הגיעה השנה ל-85.8 מיליארד דולר, שהם שווים ל-6.6 טריליון רובל. על פי הדוח של המכון, התקציב מייצג כ-4.4% מהתוצר הגולמי, כשלפני הפלישה בחודש פברואר אשתקד, התקציב עמד על 3.6% מהתמ"ג.

על פי נתוני הדוח, ההשקעה הכספית של רוסיה בצבא עקפה את הסכום שעליו סוכם במשרד ההגנה. עם זאת, הדוח מציין כי "קצב הגדילה היה דומה לזה של תחילת 2022 ואינו מרמז על זינוק חריג". עוד צויין כי חוסר השקיפות של הקרמלין מרמז על אי ודאות לגבי ההוצאה הצבאית האמתית של רוסיה, "ניתוח ההוצאות הצבאיות של רוסי ההפך לקשה יותר ויותר, מכיוון שהממשלה הגבילה את הגישה למידע על ההוצאות התקציביות", נכתב בדוח.

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

עוד נכתב, כי "באביב 2022, משרד האוצר הרוסי הפסיק לפרסם פרטים על ההוצאות התקציביות לפי פרקים זמן מוגדרים, וחשף רק את סך ההכנסות וההוצאות התקציביות החודשיות. המכון הצליח לתעד את העלייה בהוצאות הצבאיות, למרות שלדבריו, "מוסקבה מנסה לרסן את ההוצאה הכספית על המלחמה, כדי למזער את ההשפעה הכלכלית שנוצר מכך, ולאפשר את החתירה למטרות המדיניות שנקבעו לפני המלחמה". אחת החוקרות סיפרה כי "התקציב כולל את משרד ההגנה, פנסיות צבאיות, וכן תשלומים לכוחות סמי-צבאיים, כמו המשמר הלאומי של רוסיה ו"כוח וגנר".

על פי הדוח, "הכלכלה הרוסית יכולה להרשות לעצמה רמה כזו של הוצאה כספית על הצבא, למרות הסנקציות הכלכליות החמורות. לרוסיה יש עדיין משאבים כלכליים לממן את המלחמה ואף להגדיל את ההוצאה הצבאית אם היא רואה בכך צורך". מוקדם יותר השנה, בוריס גרוזובסקי, מומחה לכלכלה רוסית טען כי ממשלת רוסיה תכננה בשנת 2022 להוציא מכיסה 346 מיליארד דולר, כאשר 46.1 מיליארד תוכננו כדי להשקיע בצבא, ו-36.9 מיליארד היו צפויים לעבור לשירות הביטחון הפדרלי (FSB).