צפון קוריאה מסרה כי הטיל הבליסטי הבין-יבשתי ששיגרה אתמול (רביעי), שטס במשך יותר מ-70 דקות, הוא Hwasong-18, המסמן סבב חדש של עימות עם וושינגטון ובעלות בריתה.

30 תקיפות אוויריות: המכה הקשה שהנחית הצבא האוקראיני על פוטין
אוקראינה שינתה את המשוואה? הדוח החדש שצריך להדאיג את הקרמלין

הטיל שנחת במים ליד יפן, שוגר לאחר שקוריאה איימה מוקדם יותר השבוע להפיל מטוסי סיור צבאיים אמריקאים העוסקים במה שהיא כינתה "ריגול עוין" בשטחה. ה-Hwasong-18 הושק לראשונה באפריל והוא מסוגל להגיע למרחק של עד 15,000 ק"מ. מומחים סבורים שהטיל המדובר יכול לאפשר לצפון קוריאה לשגר תקיפות גרעיניות ארוכות טווח במהירות ובקלות רבה.

Hwasong-18 (צילום: רויטרס)
Hwasong-18 (צילום: רויטרס)

סוכנות הידיעות הקוריאנית שבניהול המדינה דיווחה, כי שיגור הטילים נערך "בתקופה חמורה שבה המצב הביטחוני הצבאי הגיע לשלב של משבר גרעיני". מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הנחה באופן אישי את ניסוי הירי של ה-Hwasong-18.

Hwasong-18. קרדיט: רויטרס (צילום :רויטרס)

קים ג'ונג און כינה בעבר את הטיל בתור הנשק הגרעיני החזק ביותר שלו - למרות שאין שום אינדיקציה שהטיל יכול להעביר בהצלחה מטען גרעיני. נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול קיים ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי בליטא בתגובה לשיגור הטיל. מנהיג דרום קוריאה אמר כי יקרא ל"סולידריות בינלאומית חזקה" בפסגת נאט"ו בתגובה לשיגור.

ארה"ב גינתה את ניסוי הטילים של צפון קוריאה, כאשר דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדם הודג', כינה אותו "הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם". הודג' קרא לכל המדינות לגנות את ההפרה ולקרוא לצפון קוריאה "לבוא לשולחן המשא ומתן". צפון קוריאה לא הראתה סימנים שהיא מוכנה להשתתף במשא ומתן עם ארה"ב או סיאול.

Hwasong-18 (צילום: רויטרס)
Hwasong-18 (צילום: רויטרס)

"במקרה של חדירה בלתי חוקית חוזרת ונשנית, כוחות ארה"ב יחוו טיסה קריטית מאוד", הזהירה קים יו ג'ונג, בכירה צבאית ואחותו של קים ג'ונג און בהצהרה שלשום. ארה"ב ודרום קוריאה דחו את ההאשמות ודחקו בצפון קוריאה להפסיק ליצור מתיחות עם טענות שווא.