במהלך סוף השבוע האחרון התקיים בסמוך לעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה אירוע חריג, כשעשרות אלפי בני אדם התכנסו לעצרת של מנהיג השמאל הקיצוני, ג'וליוס מאלמה, ממפלגת EFF, ושרו יחד איתו  את השיר - "Kill the Boer", הקורא לרצוח חקלאים לבנים במדינה.

מאלמה החל את דרכו הפוליטית במפלגת "הקונגרס הלאומי האפריקאי" (ANC), אשר הוקמה על ידי נלסון מנדלה, אך הודח ממנה בשנת 2012 בעקבות קריאות להסתה. מאלמה ששימש כראש ליגת הצעירים ב-ANC, הקים את מפלגת "לוחמי החירות הכלכלית" (EFF) בשנת 2013. מפלגתו צברה פופולריות בשנים האחרונות, כשאחת הרפורמות שאותן מקדם, היא הגדלת השטח הנמצא בבעלות אזרחים שחורים במדינה. במקביל, מנהיג המפלגה גם מתמודד עם כמה תביעות בבית המשפט בעקבות תלונות שהגישו נגדו ארגוני זכויות האזרח בדרום אפריקה.

לאחר העצרת הפוליטית, חטף מאלמה גינויים רבים, כשגם איש העסקים המיליארדר, אילון מאסק, אשר נולד במדינה, תקף: "הוא דוחף בגלוי לרצח של האזרחים הלבנים במדינה, סיריל רמפוסה מדוע אינך מתייחס לדברים?". מאלמה הגיב לדבריו של מאסק ואמר כי "למה אני צריך לחנך את מאסק? הוא נראה אנאלפבית, הדבר היחיד שמגן עליו זה עורו הלבן". מאלמה לא מתרגש כאמור מהגינויים הרבים, והדגיש כי מפלגתו אינה פועלת נגד האזרחים הלבנים במדינה, אלא רק כדי לקדם שוויון עבור הרוב השחור בדרום אפריקה.

מומחה אשר שוחח עם ה"ניו יורק טיימס" הסביר כי לא מדובר בהכרח בקריאה לרצוח לבנים. בונגאני נגקולונגה, מרצה לפוליטיקה באוניברסיטת יוהנסבורג, אמר כי מדובר שיר המזוהה עם תנועת המחאה נגד שלטון האפרטהייד. לדבריו, השיר הוא קריאה לגיוס נגד המערכת המדכאת.