קבוצת קצינים בכירים של צבא גבון שבמערב-מרכז אפריקה הכריזה היום (רביעי) על הפיכה צבאית, כמה רגעים לאחר שהנשיא עלי בונגו נבחר לכהן בקדנציה נוספת, שלישית במספר. 

מקור רוסי טען: "פריגוז'ין חי וזומם נקמה - הכפיל שלו היה על המטוס"

כשהופיעו בערוץ הטלוויזיה הלאומי 'גבון 24' אמרו: "בשם העם הגבוני החלטנו להגן על השלום על ידי שימת קץ למשטר הנוכחי". כמו כן, ציינו כי הם מייצגים את כלל כוחות הביטחון וההגנה במדינה, וכי תוצאות הבחירות בוטלו, כל הגבולות נסגרו עד להודעה חדשה ומוסדות המדינה פורקו. 

לאחר הכרזת הבכירים בשידור הטלוויזיוני, דווח על קולות חזקים של ירי אותם ניתן היה לשמוע בליברוויל, בירת גבון. 

המתיחות הביטחונית הגיעה לשיאה במדינה, זאת על רקע החשש מתסיסה לאחר ההצבעה הנשיאותית, הפרלמנטרית והמחוקקת שהתקיימה בשבת, בה ביקש בונגו להאריך את אחיזתה בת 56 השנים של משפחתו בשלטון, בעוד האופוזיציה דחפה לשינוי בענף הנפט והקקאו באומה מוכת העוני.

גאבון סיכלה ניסיון הפיכה צבאי בינואר 2019 לאחר שחיילים תפסו לזמן קצר את תחנת הרדיו הממלכתית ושידרו הודעה לפיה בונגו, שלקה בשבץ מוחי חודשים קודם לכן, אינו כשיר יותר לתפקיד.

אם תצליח, הפיכה זו תהיה ההפיכה השמינית במערב ובמרכז אפריקה מאז 2020. והיא תצטרף להפיכות במאלי, גינאה, בורקינה פאסו, צ'אד וניז'ר אשר הביאו לערעורה של הדמוקרטיה ביבשת בשנים האחרונות.