שר ההגנה הבריטי בן וואלס הגיש היום (חמישי) את מכתב ההתפטרות שלו והוא צפוי לפרוש מהחיים הפוליטיים. על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים' וואלאס צפוי לפרוש גם מתפקידו כחבר פרלמנט בבחירות הבאות. 

עם התפטרותו קרא וואלס לראש הממשלה רישי סונאק שלא לפגוע בתקציב הביטחון של בריטניה ואמר כי "העולם לא יהפוך לבטוח יותר". ראש הממשלה הבריטי הגיב להתפטרותו ואמר כי הוא "שירת את המדינה שלנו בהצטיינות". לאורך המלחמה באוקראינה וולאס היה מהתומכים הגדולים בצבא אוקראינה והיה מהראשונים להורות על אספקת נשק וציוד נוסף.

עם זאת, לאחרונה מתח ביקורת על קייב ואמר לזלנסקי כי מדינות המערב הן "לא אמזון של נשק", ורמז כי בעלות הברית של קייב גם מצפות ל"הכרת תודה". עוד אמר  כי הוא מייעץ לאוקראינים לזכור שהם צריכים לשכנע את הפוליטיקאים בוושינגטון ובבירות אחרות באירופה, שעשרות מיליארדי הפאונד שהם מוציאים על סיוע צבאי לאוקראינה, ישרת את מטרתם. בתגובה אמר זלנסקי לרשת "סקיי ניוז" כי הוא מבולבל מדברי שר ההגנה הבריטי, והוסיף כי "תמיד היינו אסירי תודה".

על פי ההערכות גרנטס שאפס צפוי להיות שר ההגנה החדש. שאפס שימש בעבר כיו"ר המפלגה השמרנית וכשר לעסקים, אנרגיה ואסטרטגיה תעשייתית, שר הפנים, שר התחבורה והשר לפיתוח בינלאומי. כעת הוא מכהן כשר האנרגיה. שמות נוספים שהוזכרו הם השר במשרד ההגנה ג'יימס היפי ושר האוצר ג'ון גלן.