לאחר החוויה המטלטלת שחוו ביום שישי ברעידת האדמה הקשה במרקש, סטודנטים החברים בעמותת "איילים ומנהלי מרכזי צעירים בישראל" שיקמו ושיפצו את בית העלמין היהודי בעיר סלה, במסגרת המסע השביעי של העמותה במרוקו.

למרות רעידת האדמה הקשה ביותר שידעה מרוקו מזה עשרות שנים, המשלחת של עמותת "איילים" החליטה לא לעצור את מסעה בממלכה ולהמשיך במסורת השנתית של העמותה לשיפוץ ושיקום בתי עלמין יהודיים במדינה.

הסטודנטים של עמותת "איילים" ביצעו הפעם עבודות שיפוץ וטיפוח של בית העלמין היהודי בעיר סלה. הם שיקמו חשפו שמות במאות מצבות, שכבר לא ניתן היה לקרוא את הכתוב עליהן עם השנים.

חברי עמותת איילים משפצים בית עלמין יהודי במרוקו (צילום: באדיבות איילים)
חברי עמותת איילים משפצים בית עלמין יהודי במרוקו (צילום: באדיבות איילים)

"למרות האירוע המטלטל שעברנו בעיר מרקש במהלך רעידת האדמה, החלטנו להמשיך את המסע של איילים למרוקו ולהשלים את המשימה שלשמה הגענו לכאן - מנהלי הכפרים של העמותה ומנהלי מרכזי הצעירים בישראל", סיפרה מנכ"לית עמותת "איילים" נחמי גייניס – "ביחד שיפצנו וחידשנו את בית העלמין היהודי בעיר סלה. כבר שבע שנים שאנחנו עוסקים במלאכה החשובה. חשים גאווה וזכות גדולה להשלים עוד חלק במשימה. השנה, כשאנחנו עם השותפים שלנו ממרכזי הצעירים ועל רקע החוויה ממרקש, התחושות האלה מתעצמות עוד יותר." 

 במהלך המסע הסטודנטים של עמותת איילים עשו היכרות עם העיר מרקש ונחשפו למורשת וההיסטוריה של הקהילה היהודית הענפה, שחיה בה, אשר כללה בשיאה כ-35 אלף יהודים, שהתגוררו בעיר העתיקה ועוד כ-40 אלף בסמיכות אליה.