בית המשפט החוקתי של מולדובה פסק אמש נגד ממשלת מולדובה בניסיונה למנוע מאלפי מועמדי אופוזיציה, להתמודד בבחירות המקומיות הקרובות במדינה. הפסיקה התקבלה לאחר כניסתו לתוקף של חוק האוסר על כל המועמדים שנכללו בעבר ברשימת מפלגת "שור" להתמודד בבחירות וזאת למשך 5 שנים.

למעשה החוק אמור למנוע מכל אחד מהמועמדים שבעבר נכללו ברשימת מפלגת "שור" (ובניהם מעל 800 נבחרי ציבור, כולל 68 ראשי ערים), מלהתמודד שוב בבחירות הצפויות, אפילו אם המועמדים התכוונו להתמודד במסגרת עצמאית ולא במסגרת רשימת "שור". במסגרת הכרזת פסק הדין קבע חבר בית המשפט הבכיר, סרגיי טורקאן, כי התיקון האוסר על חברי מפלגת שור להתמודד בבחירות "לא עמד בקריטריונים אובייקטיביים והיה כללי מדי" ועל כן אינו מכבד את הזכות  למועמדים להתמודד בבחירות ולהיבחר.

ההחלטה אמש התקבלה בעקבות תלונות שהגישו מפלגת שור וחבריה לבית הדין האירופי לזכויות אדם, בטענה להפרות של סעיפים 8, 10 ו-11 של ECHR : הפרת הזכות לפרטיות, הפרת חופש ההתאגדות והפרת חופש הביטוי. על אף שה-ECHR טרם קיבל החלטה בתיק, הצוות המשפטי של מפלגת שור סבור שהגשה התלונה עצמה גרמה לבית המשפט החוקתי של מולדובה לבחון מחדש את החוק.

נציגיה המשפטיים של מפלגת שור מסרו: "אנו מברכים על ההחלטה העושה צדק עם מאות נבחרי הציבור ברחבי מולדובה, אשר הקדישו את חייהם לשירות הציבורי. למרות שהאיסור הבלתי חוקי על המפלגה עדיין קיים, החלטה זו מוכיחה כי שופטי מולדובה הבינו סוף סוף שהם יישאו באחריות לכל פעולה אשר מפרה זכויות דמוקרטיות בסיסיות. נמשיך להציג את עמדתנו ולנהל את המאבק לצדק במסגרת בתי המשפט הבינלאומיים ולהילחם בכל ניסיונות הממשלה במולדובה לפרק את מוסדותיה הדמוקרטיים של המדינה".