קרן וקסנר הודיעה היום (שני) לאנשי בית הספר לממשל באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית כי היא מבטלת את תוכנית המנהיגות שהיא מובילה בשלושת העשורים האחרונים. הסיבה לדבריהם, היא בשל העדר גינוי ברור מצד הנהגת הרווארד למתקפת הטרור של החמאס והענקת גיבוי תחת עקרון חופש הביטוי ללא מעט ארגוני סטודנטים באוניברסיטה שפרסמו תכנים פרו-פלסטינים המאשימים את ישראל במצב.

במכתב שנשלח לאנשי ביה"ס לממשל נכתב: ״לפני יותר משלושה עשורים, קרן וקסנר זיהתה את בית הספר הרווארד קנדי כמסגרת האוניברסיטאית האידיאלית לפיתוח וחינוך מנהיגי השירות הציבורי בישראל. ראינו בסטנדרטים הגבוהים ובמחויבות לגיוון דעות של בית הספר כמרכיב עיקרי בהחלטנו. עם השנים חזינו בפחות סבלנות כלפי דעות שונות, הבאה לידי ביטוי שבוגרי התוכנית שלנו נדחקים לשוליים, וכך גם קולותיהם והשקפותיהם. בית הספר לא אפשר לתלמידים ישראלים לנהל דיאלוג פורה - גם אם הינו מורכב - בתוך בית הספר, והפך זאת למגמה שפגעה בכל קהילת הסטודנטים למנהל ציבורי״.

״כפי שנשיאי אוניברסיטאות אחרות אמרו בדיוק את מה שהיה צריך להישמע, כך גם נשיאת הרווארד הייתה צריכה לומר דברים ברוח נשיא אוניברסיטת פלורידה לפיו מה שחמאס עשה הוא רוע ואין שום הגנה לטרור. זה לא קשה לומר זאת״, כתבו במכתב.

קרן וקסנר היא ארגון פילנתרופי יהודי-אמריקאי. הקרן מפעילה תוכניות הכשרה ופיתוח של אנשי מקצוע. מטרתה, כעולה מפרסומיה, היא לחזק את המנהיגות והמצוינות הניהולית במגזר הציבורי בישראל ובקהילות היהודיות בעולם.