הצעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להעביר 106 מיליארד דולר לצורך סיוע הומניטרי לפליטים מעוררת חשש בעיקר בשל הסעיפים המדברים על עקירה ומקומות מקלט פוטנציאלים חוצי גבולות, מה שעלול להבטיח את העקירה הכפויה למצרים, וזה עלול להעמיד את שאלת עמדתה של הממשלה המצרית בנושא ואת ההשלכות האפשריות על "הגדרת הריבונות הפלסטינית". 

נשיא מצרים מזהיר: "עקירת פלסטינים לסיני פירושה גרירת מצרים למלחמה נגד ישראל"

יש לציין כי נשיא מצרים א-סיסי אמר בשיחת טלפון עם ביידן שמצרים לא תאפשר את עקירת הפלסטינים מרצועת עזה לשטחה. תוכנית "העברה" מעין זו כוללת שלושה שלבים: הקמת ערי אוהלים בחצי האי סיני, יישום מסדרון הומניטרי, ובניית ערים בצפון סיני כפתרון ארוך טווח לעקורים/פליטים. 

כזכור, לאחרונה התייחס א-סיסי לנושא והבהיר: "עקירת הפלסטינים מעזה למצרים תגרור אחריה עקירת פלסטינים מהגדה המערבית לירדן", אמר א-סיסי. "אנו דוחים את עקירת הפלסטינים מאדמתם. מה שקורה עכשיו בעזה הוא ניסיון לדחוף אזרחים לחפש מקלט ולהגר למצרים".

"לנושא הפלסטיני השפעה מאוד משמעותית על הביטחון והיציבות", הוסיף. "במשך שנים תמכנו בהקמת מדינה פלסטינית מפורזת.‌‌ מיליוני מצרים מוכנים להפגין בדחיית הרעיון של עקירת פלסטינים מרצועת עזה‌‌. לא נאפשר את חיסול הנושא הפלסטיני, ומה שקורה בעזה אינו מעשה נגד חמאס, אלא לדחוף את האוכלוסייה לעזוב".

עוד אמר הנשיא: "אם יש רעיון של עקירה, למה לא להעביר את הפלסטינים לנגב? אנחנו לא רוצים שסיני תהפוך לבסיס לפתיחת פעולות טרור נגד ישראל. להמשך המבצעים הצבאיים הנוכחיים בעזה יהיו השלכות שעלולות לצאת משליטה ולאיים על התרחבות הסכסוך‌‌".