בלעדי: אדם לוויק, אחד ממנהלי הארגון "Camara", ארגון שמטרתו לתקן טעיות הסברה ישראלית בעיתונות העולם, סיפר ל"מעריב" על העלייה החדה בטעויות ההסברה בעולם נוכח המלחמה.

"אנו רואים בימים אלו עליה חדה של טעיות ואפליה כלפי ישראל בעיתונות, בעבודתי אני בודק וחוקר את העניין הזה. העיתונאות חשובה, אך עיתונאים יודעים שצריך לתת עובדות, אז הם צריכים להיות זהירים בדרך שבו הם מדווחים", ציין לוויק. "כשמדובר ב-BBC לדוגמה, ב12 שנים האחרונות מפרסמים עובדות נגד ישראל, כמו גם ב-BBC Arabic, שהביעו שמחה על פעולות חמאס נגדנו". עוד הוא ציין כי גם העיתון הבריטי "הגרדיאן" עומד נגד ישראל. "פעם אחר פעם מפרסמים כאילו אנחנו הרעים".

לטענתו, חלק מהפרסומים מגיעים מחוסר ידע, ובין היתר בעקבות טורי דעה ישראלים שמתפרסמים. כדוגמא, הביא לוויק ידיעה שהתפרסמה בגרדיאן, בו השוו את עזה למחנה השמדה. הוא הסביר כי כשפנו לעיתון לגבי הכתבה, נאמר כי "המידע הכתוב בכתבה  התפרסם בטור דעה לפני כמה שנים ב'הארץ' על ידי כתב בכיר".

"חייבים להיזהר בנוגע לאיך שמציגים דברים בתקשורת", ציין. על סוגיית פיטורי הכתבים מאל-ג'זירא, אמר: "אני מאמין בעיתונות החופשית, כן יש סיבה לזריקת העיתונות מהמדינה אבל לא נראה לי טוב, חייבים להכניס אותם לשיחת הסברה ולהמשיך להראות להם שהם טועים.

כריסטינה ג'ונס, בחורה לא יהודייה שעובדת בארגון כאחראית בקמפוסים, אמרה: "למשפחתי יש קשר עמוק עם ישראל, אחד מהחברים של אחי נהרג בנובה והמראות והסיפורים מזעזעים". לדבריה, היא לא ראתה כזו אנטישמיות מעולם באוניברסיטאות כמו עכשיו. "כמו המראות שאנו רואים כיום במכללות בארה"ב, יתכן שנראה אותו דבר באנגליה ומקומות אחרים בעולם. הסטודנטים שלי מפחדים", היא אומרת, ומוסיפה כי גם בסקוטלנד, מקום מגוריה, יש בעיות רציניות ותמיכה בעם הפלסטיני. 

הסקוטים נחשבים ככבושים תחת האנגלים ולכן יש תמיכה רב לעם הפלסטיני. העובדה שראש ממשלת סקוטלנד נשוי לאשה פלסטינית וקורא לעונש קולקטיבי בשתי העמים לא כל כך תומך לתרומת המצב", הוסיפה.

"חשוב להבין בישראל שאנו חייבים לעבוד ביחד למען שיתנו דיווחים אובייקטיבים. אני קורא לכתבי העולם - תסקרו אובייקטיבית, תבדקו עובדות לפני הפרסום. זה חשוב למען הסברה ישראלית, חשוב להראות שישראל אינה האויב", קרא לוויק.