גורמים מדיניים באירופה הביעו את דאגתם מפני התפקיד המערער שעלולה רוסיה למלא בלבנון, תוך שיתוף פעולה עם איראן, בדחיפה לעימות בין חיזבאללה וישראל, במסגרת המדיניות התוקפנית שהיא מנהלת באזור מול ארה"ב.

מערכות הגנה אווירית מפני מטוסים: כוח ואגנר מחמשים את חיזבאללה | דיווח
זלנסקי טען בראיון: זו הסיבה שפוטין מרוצה מהמלחמה בעזה

הגורמים אמרו כי ישראל, ששמרה עד כה על הסכם ג'נטלמני עם הרוסים בסוריה, שותפה לדאגה זו. לאחרונה, נעצרו אזרח רוסי ואשתו בשדה התעופה בביירות דווקא באשמת ריגול לטובת ישראל. גורמים אמריקאיים מסרו כי רוסיה אמורה לספק לחיזבאללה, באמצעות כוח וגנר שנשאר מבוסס שם, למרות פירוקו הרשמי, מערכות הגנה אווירית מתקדמות מדגם SA־22.

מערכות כאלה נמצאות בסוריה. עד כה האמינו בשירותי הביטחון כי לרוסיה אין אינטרס בערעור היציבות בגבולה הצפוני של ישראל, ועכשיו יש הערכה מחדש לנוכח מדיניותו המשתנה של פוטין.

כוחות צה''ל בגבול לבנון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
כוחות צה''ל בגבול לבנון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הנשיא הרוסי אמר אתמול (שלישי) בכינוס המקוון של ראשי מדינות בריקס, שהפוגות הומניטריות הן צעד לעבר שלום, והדגיש שאסור לגרור מדינות נוספות לסכסוך. הוא הוסיף שרוסיה קוראת לפתרון פוליטי של הסכסוך הישראלי־פלסטיני, וכי מדינות נוספות יכולות לקחת בו חלק.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אירח אתמול שרי חוץ ממספר מדינות ערביות ומוסלמיות, כדי לדון במלחמה בעזה וביציבות האזורית. לברוב גינה כל סוג של טרור, אך ציין שיש להילחם בו באמצעים שאינם ענישה קולקטיבית, ולא יסתרו או יפרו בגסות את החוק ההומניטרי הבינלאומי.
לברוב הדגיש גם הוא את החשיבות שבמעורבות מדינות האזור, בניסיון להשיג פתרון ארוך־טווח לסכסוך הישראלי־פלסטיני ולהבטיח את היציבות האזורית.

ובתוך כך, הכוחות האמריקאיים וכוחות בינלאומיים השוהים בבסיס עין אל אסד בעיראק, הותקפו אתמול על ידי מיליציות פרו איראניות. הם הגיבו באמצעים של הגנה עצמית. כך אמר גורם צבאי אמריקאי, שאישר את הדברים לרויטרס.