בדיון מיוחד של מועצת הביטחון שנערך היום על מצב הנשים והילדים בעזה, תקף השגריר ארדן בחריפות את ארגוני הנשים של האו״ם על התעלמותם הזדונית מפשעי האונס והרצח של נשים ישראליות על ידי מחבלי חמאס.

 השגריר ארדן התייחס בנאומו לעסקת החטופים: ״ישראל מוכנה לנקוט בצעדים מרחיקי לכת ועסקת החטופים שאושרה אמש היא הוכחה ברורה לכך. תראו מה ישראל מוכנה לעשות - אנחנו משחררים מחבלים שנשפטו ונידונו בגין ניסיון לפגוע בישראלים, בתמורה לנשים וילדים שנחטפו בפראות על ידי מחבלי החמאס הנאצים. ישראל עושה ותעשה מאמצים רבים כדי להחזיר את ילדינו הביתה״. 

 השגריר הבהיר: ״אל תטעו, ברגע שההפוגה תסתיים, נמשיך לחתור לעבר המטרות שלנו במלוא הכוח. לא נעצור עד שנחסל את כל יכולות הטרור של חמאס, ונבטיח שהוא לא יוכל לשלוט בעזה ולהוות איום על אזרחים ישראלים, אבל גם על הנשים והילדים בעזה שהמועצה הזו ״נאבקת״ כל כך להגן עליהם.״ 

 השגריר הציג את תמונותו של יחיא סינוואר: ״זה יחיא סינוואר, מנהיג חמאס, והילד שהוא מחזיק, הוא קורבן לאדישות של UNICEF. תמונה אחת שווה אלף מילים והתמונה הזאת מראה את כל מה שצריך לדעת על היחס של חמאס לילדים בעזה״. 

השגריר פנה למנכ״לית UNICEF ושאל: ״הגברת ראסל, מעולם לא ראית את התמונה הזו? האם אינך מודעת למחנות הקיץ שחמאס מפעיל בעזה מדי שנה כדי לעודד ילדים לרצח יהודים? כל כך הרבה ילדים בעזה נולדו לתוך תרבות של שנאה. תרבות המפארת אלימות ומחנכת ילדים לרצח. זוהי כת מוות שמעמידה את קדושת המתים לפני החיים, הדו-קיום והחתירה לשלום. כמה דוחות של יוניסף נכתבו על כך?״ ״בעוד שאנו מלמדים את ילדינו לאהוב ולקבל אחרים, חמאס מלמדים את ילדי עזה שרצח יהודים והשמדת ישראל היא מטרת חייהם. הם מתחנכים על כך בבתי הספר שלהם - גם בתי הספר של אונר"א. מדוע ההתעללות הזו בילדים מעולם לא הטרידה את יוניסף? אין שום סיכוי שיוניסף לא מודע לכך. אז, גברת ראסל, איפה הארגון שלך היה כל הזמן הזה?״ ״רקטות נמצאו בחדרי שינה של ילדים. משגרי רקטות אותרו בתוך מועדון תנועת הנוער. מתקני ייצור טילים נמצאו מתחת למסגדים. ובבתי ספר של אונר"א נמצאו מאגרים של רובי סער. לא שמענו את הזעקה של יוניסף על הניצול של חמאס את ילדי עזה כמגנים אנושיים ובתי חולים בעזה כמחסן נשק״. 

 השגריר הציג תמונה של מחבלי חמאס מוקפים בילדים: ״זו תמונה שצולמה לפני מספר ימים בעזה. מחבלי חמאס מסתובבים לאור יום חמושים ובמדים, כשלצידם ילדים- כמגן אנושי. זה האויב שישראל מגנה על עצמה מפניו. זה מי שאין לכם כמעט מילת ביקורת אחת נגדו.״ השגריר שאל את חברות המועצה: ״איפה היו המתדרכים במשך כל השנים האלה?מדוע פשעי חמאס אינם קיימים בתדרוך זה, כאשר חמאס - ורק חמאס - הוא האחראי הבלעדי למצב בעזה? אין לכך הסבר אחר מלבד אדישות ושנאה יוקדת לישראל. זה לא תדרוך - זו אינקוויזיציה״. 

השגריר הציג תמונה של נעמה לוי: ״זו תמונה מתוך סרטון של צעירה ישראלית, נעמה לוי, נגררת מתא המטען של ג'יפ על ידי מחבל חמאס, כשהיא לובשת מכנסי טרנינג ספוגים בדם בחלקם האחורי. אתם רוצים לדון בנשים בסכסוך? זכויות האישה? כבוד הנשים? מה עם כבודה של נעמה? מה עם זכויותיה כאישה? למרבה הצער, המתדרכים שלנו סבורים שהזוועות שנעמה עברה אינן ראויות לאזכור. אחרי הכל, היא ישראלית - וכפי שהתדריך של היום הבהיר היטב, הקורבנות הישראלים לא חשובים. כמעט חמישים יום חלפו מאז בוצעו הזוועות הללו - מאז שנערות צעירות חוללו באכזריות - ובכל זאת העולם עדיין מחכה לשמוע גינוי פומבי. האם UNWOMEN לא מופקדת על כך ש"כל הנשים והבנות יחיו חיים ללא כל סוג של אלימות?" האם על הבאנר של אתר UNWOMEN לא כתוב כרגע "האשטג 'אין תירוצים'"? בעיני האו"ם וסוכנויותיו, נשים ישראליות אינן נשים וילדי ישראל אינם ילדים״. 

 השגריר הציג תמונה של שני לוק: ״זאת שני לוק. שעות ספורות לפני שצולמה, שני עוד רקדה בפסטיבל למען שלום. ככה גופתה נראית לאחר שנחטפה ונרצחה ומחבל חמאס יושב עליה. תסתכלו עליה! תסתכלו על שני!״.