כוכבת הסדרה "עקרות בית נואשות" שלא חוששת להזדהות עם ישראל: אווה לונגוריה היא הזוכה בפרס MER לשנת 2023 על תרומתה לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה והקמת ״הגיבורים של אווה".

קרן משפחת רודרמן מוקירה את השחקנית, הבימאית והמפיקה אווה לונגוריה, על תרומתה הרבה של היזמית עטורת הפרסים לקידום אנשים עם מוגבלות, ועל מחויבותה רבת־השנים להעלאת המודעות לחשיבות שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה. לפיכך, החליטה המשפחה להעניק לה את הפרס היוקרתי.

עם היוודע דבר זכייתה התייחסה אווה לקבלת הפרס בהתרגשות: "אני כל כך גאה להיות הזוכה לשנת 2023 בפרס MER על שם מורטון רודרמן. אחותי הגדולה ליזה נולדה עם מוגבלות שכלית, לכן לאימי היה חשוב לחנך את כולנו לראות כל אחד כשווה לנו, עם או בלי מוגבלות. המוגבלות של אחותי מעולם לא נראתה לי כמכשול, וזו הסיבה שהקמתי את 'הגיבורים של אווה' כדי לספק מקום שדואג לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומקדם אותן".

קרן משפחת רודרמן מוקירה את העשייה הענפה של אווה בתחום זה. "הגיבורים של אווה", עמותה שהקימה בשנת 2006, דואגת לסביבה מכילה הבנויה על הדדיות, צמיחה, אהבה ולמידה. סביבה זו מספקת הזדמנויות לשילוב בקהילה של אנשים עם מוגבלות ופתיחת דלתות חדשות בעבורם. כל זאת רק קצה הקרחון בעשייתה של לונגוריה בנושא. גם בכובעה כבימאית וכשחקנית היא אינה שוכחת את הערכים שעליהם גדלה ודואגת לגיוון ולקבלת כל אדם ואדם גם בהפקות שבהן היא משתתפת. 

אווה לונגוריה מצטרפת לרשימה ראויה ומכובדת של מקבלי פרס מורטון רודרמן, אשר זכו באות כבוד על עבודתם ועל תרומתם לחברה, בהם: הזמרת והשחקנית סלינה גומז; הכדורסלן זוכה חמש אליפויות האולסטאר של ליגת NBA, קווין לאב; השחקנית והמועמדת לפרס האוסקר טאראג'י פ' הנסון; והשחיין האולימפי המעוטר, מייקל פלפס. יוצרי הקולנוע זוכי השבחים פיטר ובובי פארלי; השחקנית זוכת פרס האוסקר מרלי מטלין; סנטור ארצות הברית לשעבר והכוח המניע מאחורי חוק האמריקנים עם מוגבלות, טום הארקין; ארי נאמן, פעיל למען זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות; והפרופסור ד"ר מייקל סטיין מאוניברסיטת הרווארד.

"זו השנה העשירית שבה אנו מעניקים את פרס MER. בפעילותה מקדמת אווה לונגוריה את כל הערכים שלאורם פועלת הקרן. בראש ובראשונה אנו רואים את החשיבות בייצוג אנשים עם מוגבלות ובשילובם בחברה", אמרה שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן. "כפי שהקרן רואה כדוגמה ומופת את מאמציה של אווה להרחיב את ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות, על רקע ההתבגרות לצד אחותה. בפעילותה אפשר לראות את הנחישות ואת האמונה בצדקת דרכה, והאדוות שנוצרות בעקבות שינוי היחס כלפי אנשים עם מוגבלות. אנו שמחים להכיר בהישגיה האדירים של אווה ביצירת סביבה מכילה יותר".

זו השנה העשירית שבה מוענק פרס MER, הנקרא על שמו של מורטון  רודרמן, מייסד קרן משפחת רודרמן. מורטון זקף את הצלחתו האישית לעזרה שקיבל מאחרים, ולכן אהב להעניק הזדמנויות לאחרים, על ידי סיוע למציאת דרך עצמאית ובתמיכה לאורך הדרך עד להצלחתם. קרן משפחת רודרמן רואה בהכלה ובשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה ערך עליון. נוסף על פרס MER פועלת הקרן במספר זירות כדי להדהד את חשיבות הייצוג, הגיוון וקבלת האחר בחברה. בין אם בתמיכה בהפקות תעשיית הבידור המשלבות אנשים עם מוגבלות, בשיתופי פעולה לצד ארגונים כמו "לינק 20" ובתמיכה בארגונים רבים אחרים הפועלים לטובת עולם שוויוני, מכיל ומגוון.