אמיר כבירי, אחד מבעלי הפועל תל אביב בעבר, חי היום בבוסניה, שמרבית תושביה מוסלמים. משם הוא נלחם את מלחמתה של ישראל. "אני לא מוותר", הוא אומר, "אמשיך לתמוך בישראל ולצעוק שישראל צודקת עד שישימו לי כדור בראש".

כבירי מסתובב עם שומרי ראש מאז שקיבל איומים על חייו מטעם גורמי ממשל בעיירה שבה הוא גר. "ניסו לעצור אותי, לסגור אותי, אפילו ראש הממשלה כתב פוסט נגדי, אבל אני לא מוותר. אמשיך לתלות את דגל ישראל".

בעניין מעורבת גם השגרירות הישראלית. לדברי השגרירה גלית פלג, "אסור למוסדות המדינה להפוך לכלי פוליטי להשתקת ביקורת, ועליהם להגן בתוקף על הזכויות הדמוקרטיות של כולם, כולל מר כבירי, להביע את דעותיהם - כולל הזכות הדמוקרטית לקרוא לנבחרי ציבור לגנות את זוועות חמאס".

באופן שערורייתי, ניסתה ראשת עיריית סרייבו, בנימין קאריץ', שהיא יהודייה שלא מזמן הצטלמה עם נשיא המדינה הרצוג לתרץ את מעשי הזוועה של חמאס כאשר ב-10 באוקטובר היא הצהירה כי "זה צבוע לגנות רק את התקפת חמאס על ישראל ולא לגנות את כל מה שקרה לפני כן". למרבה הצער, ראשת העיר קאריץ' לא רק שלא הצליחה להבין שחמאס ביצע זוועות שמראות את דאעש,  אלא שהיא לא הצליחה לעמוד יחד עם כל העם היהודי, ובאופן מזעזע היא בחרה לקחת על נקודת מבט אנטישמית על האירועים הנוראים המתרחשים על העולם החופשי כולו.

רק מספר ימים לאחר מכן, ב-22 באוקטובר, נשאה קאריץ' נאום במחאה פרו-פלסטינית שהתקיימה בסרייבו, ששימשה באופן מדהים מצע לשחרורים אנטישמיים מחרידים. כמה אלפים התאספו בעיר העתיקה בסרייבו בקריאות בערבית "מהנהר ועד הים!", הקוראים למעשה למחוק את מדינת ישראל ו-9.4 מיליון תושביה. במהלך אירוע זה, קאריץ' כמובן לא הזכירה את עקבות הטרור של חמאס, אך אמרה כי סרייבו מזילה את דמעותיה יחד עם עזה ומרימה את קולה למען צדק ואמת. שגריר ישראל בבוסניה והרצגובינה השיב בשאלה לראשת העיר קאריץ' מדוע היא לא מגנה את הטבח של חמאס אבל התשובה כמובן לא הגיעה.

אף על פי כן, ב-12 בנובמבר נערך מצעד פרו-פלסטיני נוסף בסרייבו. שוב, כמה אלפים צעדו ברחובות כשאווירה אנטישמית כבדה העיבה על העיר. במהלך הצעדה ניתן היה לראות ילדים נושאים פוסטרים האומרים לעצור את רצח העם בעזה. רואיינו קשישים שאמרו שהיהודים עברו את השואה אך כעת מבצעים שואה חדשה נגד הפלסטינים. ראשת העיר קאריץ' השתמשה באירוע זה כדי להדגיש כי "סרייבו עומדת לצד האנשים שהחזקים הפנו להם גב והשאירו אותם נתונים לחסדי הרוע האנושי חסר הרחמים והקשוח". ראש העיר אולי רק בתמימות מנסה לטרוף קולות, אבל עובדה אחת כנראה בטוחה, סרייבו מתדרדרת לאט אבל בהתמדה לקראת הקצנה.

 אולי ראשת העיר צריכה להבין את האמת הפשוטה שקריאה לחיסול המדינה היהודית, חוגגת חמאס או קבוצות טרור אחרות שמטרתן להשמיד את ישראל, או להציע ליהודים לבדם אין זכות להגדרה עצמית, היא אכן אנטישמי.

כבירי אתגרה את קאריץ' דרך הרשת החברתית על כך שלא גינתה את חמאס ועוררה עוד שנאה ביהודים וישראלים, ומשלא הצליחה להתמודד עם זה, היא שלחה תביעה למשטרה על הטרדה, בניסיון לאלץ את כבירי להפסיק להעלות את דעתו הלגיטימית לביקורת. על תמיכתה בחמאס. זה מאוד מדאיג, שכן להתנהגות כזו אין מקום בשום דמוקרטיה. כבירי עצמו נתמך על ידי שגרירות ישראל בבוסניה והרצגובינה, הממוקמת בטירנה. כבירי לא ייסוג מתפקידו, והוא כבר לקח את משרד עורכי הדין הבינלאומי לזכויות אדם לפעול במלוא העוצמה עם הניסיון לסגור אותו.

מוקדם יותר השנה סירבה קאריץ' להקרין את דגל ישראל על בניין עיריית סרייבו לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל, זאת בניגוד להקרנות הקבועות של דגלים שונים באירועי מדינה, לרבות גם דגל פלסטין. קאריץ' הצהירה כי דגל ישראל לא יתנוסס על בניין עיריית סרייבו, זאת בתפנית חדה להסכם שנערך עם שגרירות ישראל לקיים את האירוע בבניין. קאריץ' סירבה להקרין את דגל ישראל על הבניין ואמר שהישראלי רוצה להקרין על הבניין "סצנות מהשיר ירושלים של זהב, שמלבד ההמנון הרשמי של ישראל, נחשב גם להמנון לא רשמי, ומדבר על "כיבוש" הר הבית בידי יהודים. לא אפשרתי את זה".

השגרירה גלית פלג כתבה את ה-MFA של בוסניה והרצגובינה: "נראה שבגלל הקמפיין הזה, מוסדות המדינה של BIH נתונים ללחץ לא לגיטימי רב, אפילו מאנשי הציבור הבכירים ביותר כמו מר ניקסיק, ראש ממשלת ה-FBiH, מר איסק שר הפנים של ה-FBiH ואחרים. . כל זה בגלל שמר כבירי דחק בנבחרי הציבור בבוסניה והרצגובינה לגנות באופן חד משמעי את הזוועות הנוראיות שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר השנה.

 מנהיגי העולם החופשי עמדו לצד ישראל בשעותיה האפלות וגינו באומץ את זוועות חמאס. כפי שאמר נשיא ארצות הברית מר ביידן, חמאס ביצע מעשה של רוע צרוף תוך הפרה של כל קוד מוסר אנושי. לא נראה מוגזם לבקש זאת גם מפקידי ציבור בבוסניה והרצגובינה, כולל אלה בבירה סרייבו, כמו ראשת העיר קאריץ'.

 לפיכך, אנו קוראים לכל רשויות החוק והמשפט של ביה"ח לעמוד בכל לחץ פוליטי ולמלא את חובותיהם בהתאם לחוק. אסור למוסדות המדינה להפוך לכלי פוליטי להשתקת ביקורת.

ביה"ח צריך להגן בתוקף על הזכויות הדמוקרטיות של כולם, כולל מר כבירי, להביע את דעותיהם, כולל הזכות הדמוקרטית לקרוא לנבחרי ציבור לגנות את זוועות חמאס". אני רוצה שכל העולם היהודי וידידי ישראל יצא נגד המדינה ויגנה אותם על התמיכה בחמאס ללמד אותם שישראל הם המדינה הנכונה סיכם כבירי , תתמוך בי במלחמתי מלחמה שעלול להסתיים במוות שלי אבל בחיים לא יהיה לשווא. אני עומד וילחם בחזית שלי עד המוות למען ישראל שלי .