בשיחה עם "מעריב", כמה ממנהיגי קהילות יהודיות בארה"ב ובקנדה מדברים על תופעת האנטישמיות. בטורונטו שבקנדה אריאלה רוהרינגר, יו"ר מגבית קנדה, אמרה: "ראינו עלייה של 320% באנטישמיות. אנו לא שמחים שהמנהיג היחידי מ־G7 שלא הגיע לישראל מאז 7 באוקטובר זה ראש הממשלה ג'סטין טרודו, שגם בפומבי מבקש מישראל הפסקת אש".

יאיר שלאק, מנכ"ל הפדרציה היהודית במונטריאול: "העלייה באנטישמיות ברחובות ממש מדאיגה. השמירה על בתי הספר והקהילות שלנו עלו, והסיפורים של אלימות נגד יהודים מחרידים. "יש סיפורים של אנטישמיות כמו ניסיון לפגוע בילדים. ילד הגיע לבר מצווה שלו עם פנס בעין ממישהו שהרביץ לו, היו ניסיונות להצית בתי כנסת ועוד".

עזרא שנקן, מנכ"ל הפדרציה היהודית Vancouver, אמר: "השקט שלנו לא נעצר מרוב כעס כלפי קהילות היהודיות למה שקורה בישראל. הוא שיתף על בחור מ־Vancouver שנרצח ב־7 באוקטובר. עד שידענו מה היה גורלו ישבתי בבית של משפחתו כשמנסים לסדר להם טיסה לארץ, והחיבוקים מכל היהודים למשפחתו היה עצום. אפילו עכשיו אני מקבל טלפונים מישראל לראות אם אנו בסדר, יהודים זה משפחה".

למען ישראל המגבית אספו מעל 126 מיליון דולר, ובודקים דרכים נוספות גם דרך הממשל וגם באופן אישי על מנת לתמוך בישראל. מנהיגי המגבית הגיעו יחד עם עוד מנהיגים יהודים וחברי פרלמנט לארץ לטובת הבעת סולידריות עם ישראל. 

רון הלדר מנכ"ל ארגון JCRC ארגון הנותן קשר בין אמר למעריב, יש לנו מזל שרוב הקונגרס תומכים בנו , יש כמה דמוקרטים שלא תומכים , אנו עומדים בקשר עם גורמים בקמפוסים לגבי האנטישמיות שרואים , יש מה להגיד על הצעדה שארגנו בוושינגטון ש300 אלף יהודים צעדו ולא היה אירוע אלימות אחד והצעדות הפרו פלסטיני תמיד נגמר במכות וונדליזם. 


אנו פועלים לישראל בכמה גורמים בין בממשלה ובין אישית אם פרויקטים למען תושבים . לטענת רון חשוב שנתניהו יתפטר אחרי המלחמה , לא יתכן לאחר שנתן דבר כזו לקרוא על משמר שלו לכולם ממנהגי היהודית יש דבר משותף חשוב לקהל הישראלי לדעת שיהודי תפוצות עומדים איתם ונמשיך להילחם למען הסברה של ישראל ולגייס לישראל ולמחוק את השנאה נגד יהודים וישראלים בעולם.

דובי הוניג מנכ"ל orthodox j ewish chamber of commerce  סיפר על פעולות שעשה למען ישראל. שיתף על התחלת המלחמה כשהתאחדת עובדי סטארבוקס יצא בהצהרה נגד ישראל, הוא קרא ליהודי ארה"ב להחרים סטארבוקס והגיע מצב שמנכל סטארבוקס פנה אליו באופן אישי ובסופו של דבר המנכ"ל סטארבוקס טבעו ההתאחדות סטארבוקס שמוציא הצהרות כזו בשמם, גם העובדה שארגן שימוע בקונגרס נגד האו"ם דבר שלא היו 80 שנה שממשלת ארה"ב יוצא בשימוע נגד האו"ם זה משהו מטורף הם דברו על הפסקת תקציבים לאו"ם וביקרו באופן פומבי התנהלות של האו"ם בקונגרס, דבר כזו לא היה 80 שנה שארה"ב יצאו פומבי נגד האו"ם.

הוא גם סיפר על כנס בעד חמאס שהיה אמור להיות במלון הילטון כמות ניסו להפסיק אותו אבל לא הצליחו , ביוזמה של הוניג פנה לנשיא המלון שנתן הוראה לבטל , משהו שאפלו התפרסם באל ג'זירה , חשוב שישראלים יפרסמו וידעו הפעולות שאנו עושים שחלק מזה אני עושה בכספי האישי אמר הוניג למעריב, אנו במצב מסובך , אם האנטישמיות שעולה במכללות וברחוב נגדנו ותמיד נלחם לישראל, הוניג שיתף שהיה בארץ בעצמו ב7 לאוקטובר והקושי היה למצוא דרך לחזור לארה"ב אבל כשחזר מנכ"ל רשות התעופה בארה"ב עמד ליש השער היציאה ובירך בשלום כל יוצאי המטוס.

זה הדברים הקטנים שעושים הבדל והדברים האלו שמביא האור , אנו נעמוד ונמשיך לעמוד עם ישראל, בימים אלו הוא מארגן משלחת של אנשי עסקים ופוליטיקאיים גדולים להגיע למשלחת סולידריות בישראל".