רק אחד מכל חמישה גרמנים דירג בסקר שנבדק לאחרונה בגרמניה את עבודתו של אולף שולץ כקנצלר באופן חיובי. נוסף על כך, על פי דיווח בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", "שמועות רעות" נשמעו בסביבת הקנצלר הנוכחי, המצביעות כי הקנצלר עשוי להתפטר כבר בשנה הקרובה ולוותר על תפקידו.

על פי הדיווח, במפלגה הסוציאלית-דמוקרטית בראשותו של שולץ, כבר מתלחששים על מי המועמד המתאים להיכנס לנעליו של הקנצלר, ויורש אחד אפשרי בולט מן השאר: בוריס פיסטוריוס, בן ה-63, שמכהן כשר ההגנה הפדרלי ואהוד בקרב העם הגרמני.

הסיבה לשינוי במשרד הקנצלר, לפי שני מקורות אנונימיים שצוטטו על ידי העיתון, היא השערורייה סביב חברת ההונאה Wirecard ויאן מרסלק (43), שהחזיק בחברה, שהצליחו לבצע הונאות של מיליארדים וברחו להסתתר במקום לא ידוע. על פי המקורות, מאמינים כי בעל החברה נמצא במוסקבה, ולפי ממצאים חדשים של בריטניה וארה"ב, הוא ממלא כבר זמן רב תפקיד בשירות החשאי של פוטין, ה-FSB.

פגישת בנימין נתניהו ואולף שולץ בעצרת האו"ם. צילום:

שולץ היה שר האוצר תחת הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל כאשר השערורייה הגדולה ביותר בהיסטוריה הכלכלית הגרמנית מאז מלחמת העולם השנייה נחשפה, בשנת 2020. כשר, שולץ היה אחראי על הרגולטור הפיננסי BaFin, שלא הבחין בהונאה של מיליארדי דולרים הכרוכים בהזמנות אוויריות. וזאת למרות שספקית השירותים הפיננסיים Wirecard הייתה גם שותפה של הממשל הפדרלי ואף עיבדה תשלומים רגישים עבור שירות הביון הפדרלי.

אולף שולץ תמיד הכחיש אחריות משותפת לשערורייה. אבל המבקרים האשימו את BaFin ובכך גם את משרד האוצר בכישלון מלכתחילה. ועד היום, משרד האוצר דחה כל בקשה לפרסם את הפגישות בין הבוס של Wirecard עם שולץ ואנשיו. "בגלל שהיו הסכמים לא ידועים בעבר בין הממשלה למרגל פוטין לכאורה", הסביר מקור המעורה בפרטים.

לאחר הפרסום בעיתון האיטלקי, רבים בגרמניה טענו כי זו "ספוקלציה, ולא מעבר". עם זאת, ישנם ספקות רציניים לגבי הסבירות של תוכנית הפיכה פנימית במפלגה הסוציאליסטית-דמוקרטית לטובת פיסטוריוס.