טביתה שאפס, בתו של גרנט שאפס, מזכיר ההגנה של בריטניה, סיפרה היום (ראשון) על תחושת חוסר ביטחון שהיא חווה כסטודנטית יהודייה לאחר שהייתה עדה לקריאות "אנטישמיות" באוניברסיטה שלה.

תרחיש האימים: במתקפת חיזבאללה יקרסו המוצבים בגבול לבנון | יצחק בריק
"מפעלים פטרוכימיים וכורים גרעיניים": בארה"ב חוששים שהמלחמה בלבנון תצא משליטה

שאפס סיפרה בראיון למגזין הבריטי "טלגרף" שהיא מרגישה מאוימת מאנשים שצעדו בקמפוס בצעקות "מהנהר לים" והציגו שלטים עם המסר "קץ לטרור מדינת ישראל" במחאה על מלחמת חרבות ברזל שמתנהלת בעזה.

שאפס גם אמרה שהיא חשה לא בנוח במהלך סמינרים על ישראל ופלסטין - בהם טענה שאחד מעמיתיה דיבר על "האפרטהייד הישראלי והאג'נדה של ישראל כמדינה ג'נוסיידית" - שהיא נאלצה לבטל את הקורס.

מדובר כעת במספר הולך וגדל של דיווחים על שנאת יהודים באוניברסיטאות בבריטניה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, כאשר סטודנטים מכסים כיפות בכובעי בייסבול ומסתירים שרשראות מגן דוד.

תנועה אנטישמית ארמנית צעדה עם דגלי נאצים בעיר בירה. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בראיון לטלגרף, הדגישה שאפס, סטודנטית שנה שנייה לפוליטיקה וכלכלה באוניברסיטת לידס, כי היא מעריכה את הזכות למחות מנקודת מבט פרו-פלסטינית, לאחר שביקרה בעיר רמאללה בגדה המערבית בשנה שעברה. אבל היא אמרה שהיא לא יכולה לראות את האופן בו "סטודנטים יהודים לא יכולים להרגיש בטוחים בקמפוס" כשהם מתמודדים עם סיסמאות "אנטישמיות".

היא האשימה את המוסד האקדמי בכך שאינו נוקט ב"עמדה ברורה" בנושא "בזמן מפחיד" עבור יהודים. בתגובה, האוניברסיטה אמרה שיש לה "חובה חוקית לתמוך בחופש הביטוי", אך לא תסבול "אנטישמיות או איסלאמופוביה מכל סוג שהוא", והוסיפה: "איננו תומכים באף דעה או פעולות שגורמות לאחרים להרגיש לא בטוחים או לא רצוי בקמפוס".

גב' שאפס אמרה שהיא הושפעה באופן אישי מהפגנה שעברה בקמפוס האוניברסיטה ב-24 בנובמבר, שלטענתה "הסלימה במהירות לקריאות אנטישמיות ואנטי-ציוניות".

היו גם שלטים שעליהם נכתב "להפסיק את הטרור של המדינה הישראלית" ו"להפסיק את המלחמה בעזה, למען אינתיפאדה סוציאליסטית". "קריאה זו כביכול ל'שלום' היא אפוא למעשה קריאה לטרור בקמפוס שבו נמצאת אחת החברות היהודיות הגדולות בבריטניה", סיפרה שאפס. אביה גרנט, הוא שר בקבינט הבריטי, שכינה את השיר 'מהנהר עד הים' - "פוגעני באופן עמוק בעיני אנשים רבים".