השבוע האחרון של שנת 2023 נחתם עם עלייתם לישראל של כ־200 עולים חדשים מצפון אמריקה. עולים אלה מצטרפים ל־520 עולים חדשים שעשו עלייה במהלך הרבעון האחרון של השנה החולפת, וביתר שאת מאז תחילת הלחימה.

מנתוני נפש בנפש, ארגון העלייה מצפון אמריקה, עולה כי רק ברבעון האחרון 4,175 איש הגישו בקשות לפתיחת תיקי עלייה במטרה לעלות לישראל.

עוד עולה מניתוח הנתונים כי מחצית מהמועמדים לעלייה ציינו בטופסי הבקשה שלהם כי הסיבה העיקרית לעלייתם היא ציונות. שר העלייה והקליטה ח"כ אופיר סופר אמר כי ״עלייתם של יהודים רבים לישראל בעת המלחמה והקפיצה האדירה בפתיחת תיקי העלייה הם מעשה ציוני חשוב, מתן רוח גבית לחיזוק המורל ועמידתנו האיתנה".

ארגון נפש בנפש מסר כי במהלך שנת 2023 עלו ארצה 3,020 עולים מארה"ב ומקנדה. העולים שהגיעו השנה מגיעים מתחומי עיסוק מגוונים, כאשר המוביל שבהם הוא תחום הרפואה. מספר הרופאים שעלו השנה עומד על 65, ואליהם מצטרפות עוד 28 אחיות.

בקרב קבוצת הצעירים נמנים 231 עולים מצפון אמריקה שבחרו להתגייס לצה"ל במסגרת התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש ו־FIDF, ו־35 צעירות שהתנדבו למערך השירות הלאומי־אזרחי במסגרת תוכנית "אורי" לבנות שירות בודדות של נפש בנפש.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״עלייתם של יהודים רבים לישראל בעת מלחמת ׳חרבות ברזל׳ והקפיצה האדירה בפתיחת תיקי העלייה הינם מעשה ציוני חשוב, מתן רוח גבית לחיזוק המורל ועמידתנו האיתנה, והבעת סולידריות עם המדינה .יחד עם השותפים שלנו בסוכנות היהודית ובנפש בנפש אנחנו פועלים על מנת להיטיב את תהליך הקליטה להקל בבירוקטיה, לסייע בלימודי העברית ובהשמה בתעסוקה. אנחנו סבורים כי השתלבות מיטבית של העולים, תתרום רבות לחברה הישראלית ותסייע למדינה בצמיחה הכלכלית.״

כחלק מסיכום שנת 2023 ארגון 'נפש בנפש', הפועל בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF ארה"ב, מסר כי במהלך שנת 2023 עלו ארצה 3020 עולים מארה"ב ומקנדה. בקרב העולים שהגיעו השנה נמנים 545 משפחות, 616 ילדים, 958 רווקים ורווקות ו-432 גמלאים. הגיל הממוצע של העולים בשנה החולפת הוא 32, כאשר גיל העולה המבוגרת ביותר הוא 100 וגיל העולה הצעירה ביותר הוא פעוטה בת 3 חודשים. 

מייסד-שותף ויו"ר "נפש בנפש", טוני גלברט: "העולים שלנו לא מפסיקים להדהים ולהוכיח את נחישותם בהגשמת החלום הציוני – ויהי מה! מדובר ביהודים שתכננו את המהלך בשנה האחרונה ולא רק שהמלחמה לא גרמה להם לבטל את התוכניות, היא אף העצימה את הדחיפות להגיע ארצה, מתוך תחושת שייכות וסולידריות לעמם – עם ישראל. לאור הזינוק בפתיחת תיקי עלייה, אנחנו נכנסים אל 2024 עם אופטימיות זהירה ויחד עם שותפינו, נמצאים בהיערכות גבוהה לקליטת כל עולָה ועולֶה שיבחרו במדינת ישראל כביתם".

העולים שהגיעו השנה מגיעים מתחומי עיסוק מגוונים, כאשר המוביל שבהם הוא תחום הרפואה. מספר הרופאים שעלו השנה עומד על 65 ואליהם מצטרפות עוד 28 אחיות. מרביתם החלו בתהליך המרת הרישיון שלהם לפני עלייתם, במסגרת יריד ה-MedEx וישתלבו כמעט מיידית במערכת הבריאות הישראלית.

יו״ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל. דורון אלמוג: ״עלייה לישראל בזמנים אלו מהווה ביטוי נוסף לשותפות של יהדות התפוצות בבניית מדינת ישראל ותקומתה. אני מברך כל אחת ואחד מן העולים שבונים את ביתם בישראל בימים אלו וקורא לכולנו לקלוט אותם כאן באהבה ובזרועות פתוחות. הסוכנות היהודית תמשיך לפעול, ביחד עם שותפיה בארץ וברחבי העולם, לחיזוק חוסנה של החברה הישראלית כולה״.

בקרב קבוצת הצעירים נמנים 231 עולים מצפון אמריקה שבחרו להתגייס לצה"ל, במסגרת התוכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" ו-FIDF ו-35 צעירות שהתנדבו למערך השירות הלאומי-אזרחי במסגרת תוכנית "אורי" לבנות שירות בודדות של "נפש בנפש". העולים מגיעים מכל צפון אמריקה, כאשר המדינות והפרובינציות המובילות הן: ניו יורק, ניו ג'רזי, קליפורניה, פלורידה, מרילנד ואונטריו. בין הערים המבוקשות ביותר שהעולים בוחרים להתיישב בהן ניתן למנות את ירושלים, תל אביב-יפו, בית שמש, נתניה, ורעננה.