נשיא ועידת רבני אירופה זכה בסופ"ש האחרון בפרס היוקרתי ע"ש קרל הגדול, אשר נחשב לפרס היוקרתי ביותר המוענק לאישים ומנהיגים על עבודה שנעשתה האיחוד האירופי. הפרס הוענק בעיר הגרמנית אאכן לרב גולדשמידט בזכות עבודתו לקידום החיים היהודיים באירופה והדיאלוג הבין דתי ובין תרבותי.

מועצת המנהלים של החברה להענקת פרס קרל הגדול הבינלאומי של אאכן נימקה את הבחירה בנשיא ועידת רבני אירופה (CER), הרב הראשי פנחס גולדשמידט והסבירה: "אנו מוקירים את מאמציו של הרב פנחס גולדשמידט על מאמציו הבולטים לקידום הערכים האירופיים של שלום, סובלנות, פלורליזם ודיאלוג בין דתי ובין תרבותי.

בחירתנו מעבירה מסר ברור לכך שהחיים היהודיים הם חלק בלתי נפרד מיבשת אירופה ושאין בה מקום לאנטישמיות. כל התקפה על יהודי היא התקפה על כל מה שאירופה מייצגת ומתגאה בו". 

הפרס נקרא על שמו של קרל הגדול (748-814), השליט של האימפריה הרומית שהוגדר כאב המייסד של יבשת אירופה. לאחר נפילת האימפריה הרומית המערבית, הביא קרל הגדול שינויים פוליטיים וחברתיים שהשפיעו לאורך זמן על אירופה בימי הביניים. 

הרב פנחס גולדשמידט (61) הוא נשיא ועידת רבני אירופה וכיהן במשך 30 שנה כרב הראשי של ועידת רבני אירופה. במסגרת תפקידו הוא גם הקים ועמד בראש בית הדין הרבני של מוסקבה ושל חבר העמים (CIS) מאז 1989.

החל משנת 2011, הרב גולדשמידט מכהן כנשיא ועידת רבני אירופה (CER), המאגדת יותר מ-700 ראשי קהילות יהודיות ברחבי אירופה. כשהחלה המלחמה ברוסיה בפברואר החליט הרב פנחס גולדשמידט באומץ להתנגד בפומבית למלחמה ואף הצהיר כי על היהודים החיים ברוסיה לעזוב את המדינה למען שמירה על ביטחונם.

בין הזוכים הקודמים היו קונרד אדנאואר (1954), הנציבות האירופית (1969), המלך הספרדי חואן קרלוס הראשון (1982), פרנסואה מיטרנד והלמוט קוהל (1988), ואצלב האוול (1991), מלכת הולנד ביאטריקס (1996), נשיא ארצות הברית ביל קלינטון (2000), ראש ממשלת לוקסמבורג ז'אן קלוד יונקר (2006), קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (2008), ז'אן קלוד טרישה (2011) ומרטין שולץ (2015), אז נשיא הפרלמנט האירופי.  בשנת 2016 הוענק פרס קרל הגדול לאפיפיור פרנציסקוס, ואחריו ב-2018 הנשיא עמנואל מקרון.  במרץ 2004 קיבל האפיפיור יוחנן פאולוס השני פרס קרל הגדול יוצא דופן, אשר הוענק ברומא.