בעוד שמזג אוויר אביבי שרר אתמול בישראל, בעיצומו של החורף, ברחבי ארה"ב ממשיכים להתמודד עם מזג אוויר קיצוני, סופות שלגים וכפור, שהותירו עשרות הרוגים.

אוויר קפוא שהגיע מהאזור הארקטי מוקדם יותר החודש גרם לטמפרטורות נמוכות באופן קיצוני ביותר מעשר מדינות, מהחוף המזרחי עד החוף המערבי, עם שלג, גשם, קור ורוחות חזקות. בימים האחרונים הגיע גל קור ארקטי נוסף, אם כי פחות עוצמתי מקודמו, שהוביל לטמפרטורות מקפיאות ולשלגים.

עד כה נמסר על לפחות 61 הרוגים כתוצאה מאירועי מזג האוויר הקשה מאז תחילת החודש, כשלפחות תשעה מהם באורגון ולפחות 19 הרוגים בטנסי, מדינה דרומית שאינה רגילה לכפור קיצוני. באינדיאנה תועדו יותר מ־80 ס"מ של שלג, בעוד שבניו יורק, פילדלפיה, בולטימור וושינגטון הבירה ירד לפחות אינץ' אחד (2.54 ס"מ) של שלג - כמות שלא תועדה במשך יותר משנתיים. מאות אלפים גם נותרו ללא חשמל, והרשויות הפצירו בתושבים להימנע משהות בלתי נדרשת בחוץ. "צינות הרוח האלה יכולות לגרום לכוויות קור בעור חשוף בתוך דקות ספורות ולהיפותרמיה מיד לאחר מכן", נמסר משירות החיזוי.

בבריטניה, שירות החיזוי פרסם התרעות לקראת סופה שצפויה להשתולל עד הערב עם רוחות עזות של לפחות 100 קמ"ש וגשמים כבדים. "זו סופה נרחבת ביותר, והיא תשפיע על כולם", ציינו בשירות החיזוי.

בתוך כך, בצד השני של העולם, שורר גל חום כבד ברחבי אוסטרליה, בשיאה של עונת הקיץ. התרעות פורסמו לתושבים במדינות ניו סאות' וויילס, דרום אוסטרליה ומערב המדינה. בעיירה הקטנה פרבורדו שבצפון מערב אוסטרליה נמדד אתמול בצהריים שיא חדש של 48.1 מעלות, הטמפרטורה הגבוהה ביותר מאז 1998. גם בסידני נרשם היום החם ביותר השנה, עם 37 מעלות ואף יותר.