בני נוער מהקהילה היהודית של גרמניה השתתפו ב"חידון התנ"ך" הישראלי, מתוכם התכנסו 45 הזוכים  כעת לתחרות הארצית במינכן.  

התחרות התקיימה בחדרים החדשים של ועידת רבני אירופה (CER) במינכן, עם חבר מושבעים המורכב ממומחים ידועים בתנ"ך, רבנים ומורים לחינוך דתי יהודי. נתן ווירובניק מהעיר פרנקפורט זכה במקום הראשון.  למקום השני הגיעו סמואל וקסלר מהעיר ווינה ובנג'מין טוטאייב מהעיר דיסלדורף עם אותו ציון.  סמואל רובין בן ה-12 מברלין זכה בפרס שלישי.  את המקום הרביעי חלקו שניים, עמנואל ויינברג מהעיר קלן ויונתן פרנקל מהעיר מינכן. בפרס החמישי זכה הארי קרז'נר מלייפציג.  

טקס הענקת הפרס התקיים בבית הכנסת "אוהל יעקב" במינכן והשתתפו בו הפטרונים ד"ר. שרלוט קנובלוך וראש העיר דיטר רייטר תמכו. התחרות התקבלה בברכה על ידי השר מיכאל מלכיאלי, ויו"ר הסוכנות היהודית  דורון אלמוג. "לימוד התנ"ך הוא יסוד וחשוב ביהדות.  זה מחזק את הזהות של הצעירים ובעיקר מהווה תמרור בחיים, שמעצב כל החלטה חשובה", אמרה אווה האלר מה-EJKA לאחר האירוע המוצלח.

מנכ"ל ועידת רבני אירופה , גדי גרוניך הדגיש: "חידון התנ"ך" אינו רק תחרות, אלא משמש גם ככלי לקידום החוסן הרוחני. במיוחד בתקופה מורכבת זו בה אנו מתמודדים עם אתגרים וסבל, היא נותנת לנו תקווה, נחמה והבטחה מהשם שידריך אותנו בתקופה קשה זו". 

שרלוט קנובלוך (צילום: ועידת רבני אירופה)
שרלוט קנובלוך (צילום: ועידת רבני אירופה)

מיכאל ידוביצקי, מנהל הפעילות של הסוכנות היהודית בגרמניה ובמרכז אירופה, שאמון על המיזם, סיפר: "בימים אלה מקבל חידון התנ״ך הגרמני משמעות יחודית. מי שאירחה את החידון זו הקהילה היהודית במינכן, שהנשיאה שלה - הגב' קנובלוך - חוותה את ליל הבדולח כילדה. בניהם של רבים מהמורים והרבנים, חברי חבר השופטים, משרתים כעת בישראל. לצד אלו עומדים הילדים המדהימים, אשר התייצבו לחידון, וכולם יחד יוצרים תמונה מרגשת, יהודית ומעצימה - שהיא בוודאי גם חלק מהניצחון"