איגוד הארגונים היהודיים באירופה EJA קורא לנשיאת הפרלמנט האירופי להשעות את חבר הפרלמנט הספרדי מאנו פינדה, המכהן כיו"ר השדולה הפלשתינאית בפרלמנט, לנוכח גילוי בוטה של אנטישמיות.

חבר הפרלמנט מאנו פינדה, יו"ר משלחת היחסים של הפרלמנט האירופי עם פלסטין, משתף סרטון אינסטגרם שבו מתחלפת דמותו המצדיעה של הצורר הנאצי אדולף היטלר, מתחת לכיתוב "לעולם לא עוד", בדמותו של ראש ממשלת ישראל ודגל המדינה כשהכיתוב קובע "שוב" (רצ"ב הסרטון) ברומזו כאילו ישראל מבצעת שואה.  

"זוהי הפרה בוטה של מחוייבות מוסדות האיחוד האירופי להגדרות ה-IHRA לאנטישמיות", קובע יו"ר EJA הרב מנחם מרגולין, בפנייתו לנשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה, וקורא לה להשעות את חבר הפרלמנט הספרדי מיידית מחברותו בפרלמנט האירופי. 

בפנייתו לנשיאה מצולה מדגיש הרב מרגולין כי "גם כאשר הרגשות גואים בזמן מלחמה, אסור בשום אופן לאפשר גילויים בוטים של שטנה ואנטישמיות כפי שמביע חבר הפרלמנט פינדה ברשתות החברתיות שלו.  בתקופה כה קדחתנית, כששיעורי האנטישמיות באירופה מרקיעים לרמות שלא נראו מאז מלחמת העולם השנייה, התעלמות מהשטנה הזאת אינה אופציה. אנחנו מצפים שתשעי אותו כדי להבהיר לו ולתומכיו שלאנטישמיות אין מקום בפרלמנט האירופי". 

יו"ר ה-EJA מזכיר לנשיאת הפרלמנט האירופי כי אך לפני כשנה היא הייתה אורחת הארגון במשלחת מיוחדת של מנהיגים אירופאים לאושוויץ וקבעה קבל עם ועדה באופן מעורר השראה כי "הדרך היחידה לכבד את קורבנות השואה ולהימנע מלשוב לדרך האופל שהאנטישמיות הוליכה בה את אירופה היא לעולם לא לשכוח, לעולם לא להיות אדישים, ותמיד, תמיד לצאת בקול בטוח כנגד כל גילויי של אנטישמיות". אכן, זה זמן לנקוט עמדה ברורה ולהשעות את חבר הפרלמנט פינדה, קובע הרב מרגולין במכתבו לנשיאה מצולה.