איתמר מרקוס מארגון "Palestinian media watch" נשא דברים בבית הלורדים באנגליה כאורח של לורד "Bew" באירוע שאורגן בשיתוף פעולה של UK Israel Future Projects עם EJA/EIPA. 

מרקוס הציג עובדות על דברים שנאמרו ברשות הפלסטינית, בין היתר על בכיר שאמר כי היהודים הם סכנה לאנושות ואנגליה היא רעל של העולם ואשמים בקיומה של ישראל. לפי נתונים שהציג, 75% מהפלסטינים תומכים בחמאס וכרגע בעזה קיים כמעט כ-2.1 מיליון פליטים פלסטינים, נתון שלדבריו רק גדל.

עוד טען כי אונר"א היא "הדבר הגרוע ביותר לפלסטינים וחייבים להפסיק את הפעילות שלהם". בשיחה למעריב, איתמר שיתף נתונים קשים שמראות לטענתו קשר ישיר של הרשות הפלסטינית לטרור. "מחבלים בכלא הישראלי מקבלים המון כסף מהמדינה, יותר ממשכורת רגילה ברשות הפלסטינית. לדבריו מעל מיליארד ש"ח בשנה ניתן למחבלים", טען. הוא הציג הוכחות שאפילו אחרי ה-7 לאוקטובר יצא מסמך רשמי ממשרד הדתות הפלסטיני הקורא לאימאמים להגיד בדרשות שצריך להרוג יהודים. 

"היה תמיד ריב גדול בין הרשות הפלסטינית וחמאס וכעת יש קריאות של איחוד", אמר והוסיף כי לדעתו אחרי המלחמה כדאי לישראל להיות אחראית על ביטחונה של עזה יחד עם המדינות של הסכמי אברהם. "לעזור לבנות תשתיות וליצור שיתופי פעולה עם המוכתרים בכדי ליצור אזור שגם ייתן שקט לפליטים וגם לישראלים", אמר.

טובי בורינס אמרה למעריב כי "כנציג בבריטניה ויועץ התקשורת של איגוד העיתונות של אירופה ישראל (EIPA), הנאום האחרון של מר איתמר מרקוס בבית הלורדים לא רק סימן את הופעת הבכורה של הארגון שלנו בפרלמנט הבריטי, אלא גם הדגיש את התפקיד הקריטי של החינוך הפלסטיני בעיצוב עתיד שקט באזור. התובנות של מרקוס מדגישות את הדחיפות במודעות רבה יותר לנושא זה, שמתיישרת עם המשימה של EIPA לטפח הבנה עמוקה יותר של ישראל והמזרח התיכון הגדול". 

Lord bew סיכם ואמר כי "למרות שחייבים ללכת לפי המלצה של קמרון, זה טוב לקבל העובדות מהשטח ולשמוע על הרלוונטיות של העובדות איתמר מרצה בכל העולם על מה שקורא ברשות הפלסטינית וכבוד שהגיע לכאן לבית הלורדים להרצות לנו"