במאמר דעה שפורסם היום (רביעי) בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" נכתב כי החולשה הגדולה של ישראל היא הנכונות שלה שלה לעשות כל פעולה על מנת לשחרר את החטופים שבשבי חמאס.

במאמר שנכתב על ידי הנוירולוג ומדען המוח, ד"ר מיכאל סגל, נכתב כי "שום דבר לא ממחיש זאת (את החולשה) טוב יותר מאשר שחרורם של 1,027 מחבלים ואסירים ביטחוניים בשנת 2011 תמורת בו ערובה אחת - גלעד שליט. בין המשוחררים היה גם יחיא סינוואר, כיום מנהיג חמאס. חמאס יודע שהחטופים הם בעלי ערך עצום והבטיחו פרס כספי עבור כל בן ערובה שיגיע לעזה ב-7 באוקטובר".

מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור חטופים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור חטופים (צילום: אבשלום ששוני)

בנימין נתניהו בקבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו בקבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

"בכירים ישראלים בולטים דחקו במדינה לשחרר אלפי אסירים ביטחוניים בתמורה לחטופים, אולם, המלחמה עדיין תהיה רחוק מסיום, ושחרור המחבלים יוביל לפיגועים נוספים. זה ייצור את הרושם שחמאס לא הפסיד במלחמה, ושהסיבוב הבא הוא זמני בלבד".

עוד נכתב כי "הנכונות לשלם מחיר יקר עבור השבויים זרועים עמוק במסורת היהודית, והאו נדון בהרחבה בתלמוד, אם כי מתמתן בחשש ששחרורם יעודד חטיפת ישראלים נוספים. ביימי הביניים כאשר לקיחת שבויים כללה בדרך כלל מצבים מיוחדים במינם, מנהיגים יהודים הדגישו את החשיבות של פדיון השבויים, עם פחות דאגה ליצירת תמריצים לחטיפת יהודים נוספים. אבל, ליהודים יש כעת מדינה אך עם סכנה גדולה לכך שעסקה לשחרור חטופים תעודד להמשיך בחטיפות בעתיד. לישראל יש גם אפשרות שלא הייתה זמינה ליהודים בימי הביניים - פעולה צבאית".

שלטים למען החטופים בכיכר רבין בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
שלטים למען החטופים בכיכר רבין בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

"בהיעדר עסקה צנועה, כפי שהייתה בחודש נובמבר, האלטרנטיבה של ישראל היא ללכוד את סינוואר, למרות הסיכון לחייהם של החטופים. חלקם ימותו בתהליך, אם כי אפשר לחשוב על אסטרטגיות אחרות, שבהן חלקם ישרדו". לדבריו, "כדי שישראל תנהל משא ומתן לצד פעולה צבאית, היא צריכה להתגבר לא רק על עמדותיה התרבויות, אלא גם על הלך הרוח האמריקני שנראה ששכח את החשיבות של הניצחון במלחמה".