מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווחים ערבים, נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן נערך להרכבת ממשלה חדשה, לקראת היום שלאחר המלחמה, שעדיפותה תהיה "ביטחונה ושיקומה של עזה". הממשלה החדשה תהיה "ממשלת מומחים", לא ממשלה פוליטית, וכי ראש קרן ההשקעות הפלסטינית, ד"ר מוחמד מוסטפא, יהיה מועמד הנשיא הפלסטיני לעמוד בראשה.

ברקע המתיחות בצפון: אזרחי ביירות יצאו לרחובות והעבירו מסר לנסראללה
דו"ח חדש חושף: השיח האנטישמי בארמניה נגד ישראל התגבר

בנוסף, צוות המומחים הכין תוכנית לשיקום רצועת עזה, לבקשת אבו מאזן, וכי המאפיינים הבולטים של תוכנית זו הם הקמת רשות שיקום, הפועלת בפיקוח האו"ם.

ביקורו של הנשיא עבאס בבירת קטאר, דוחא, מגיע בהזמנתו של הנסיך על מנת לבחון את הרחבת השפעתה של הרשות הפלסטינית לרצועת עזה לאחר המלחמה.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הציע לאבו מאזן באחד מביקוריו האחרונים, להתכונן ליום שאחרי המלחמה ולא להמתין עד לסיומה. הוא הציע להקים ממשלה שמייצגת יותר את העם הפלסטיני, ולפתח תוכנית לרפורמה ושיקום.

ישראל כ"ץ בפגישה עם אנתוני בלינקן (צילום :אלכס גמבורג משרד החוץ)

על פי הדיווחים, אבו מאזן תדרך את בלינקן בביקורו האחרון על ההכנות המתמשכות להרכבת הממשלה החדשה, תוכנית השיקום ותוכנית נוספת לרפורמה במערכות המנהליות, המשפטיות והכלכליות של הרשות.

כמו כן, גורמים בארגון הטרור חמאס טענו, כי הם מברכים על שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית בכל הנוגע לשיקום רצועת עזה, אך יש צורך בהבנה בכל צעד את אופי הגוף שיפקח על השיקום ואת מערכת העבודה שלו.

חמאס דרש להקים אסמכתא לאומית לממשלה ולרשות השיקום, שבה משתתפים כוחות פוליטיים פלסטיניים שונים ואישים לאומיים עצמאיים. על פי הדיווחים, חמאס התחייב לא לשבש מאמצים אלו שמטרתם לבנות מחדש את הרצועה ולסייע לתושבי עזה להתמודד עם השפעות המלחמה.