במפגש מרגש, ניצול קינדר-טרנספורט בן ה-100, וולטר בינגהם, פגש בשבוע שעבר את ניצולת אושוויץ בת ה-100, לילי אברט, בביתה בלונדון. השניים שוחחו על החיים שעברו, על חשיבות זיכרון השואה, על פוגרום ה-7 באוקטובר, ועל האנטישמיות הגואה. 

״וולטר ולילי מייצגים 200 שנה של חוסן וגבורה יהודית״, אמר ד״ר שמואל רוזנמן, יו״ר מצעד החיים העולמי. ״וולטר ברח מגרמניה כנער אחרי ליל הבדולח, הגיע לאנגליה, שם התגייס והצטיין במלחמתו בגרמנים. הוא עלה לישראל בגיל 80. היו לו חיים מרתקים ולרגע הוא לא שכח מה קרה לעם היהודי. תרומתה של לילי, שעברה את השואה במחנה המוות אושוויץ, לחנוך השואה היא עצומה. למרות גילם המתקדם, לשניהם נפש צעירה, לילי היא משפיענית בטיקטוק, שפועל לחינוך השואה יחד עם נכדה דב פורמן, וולטר מסתובב ברחבי העולם ופועל, גם בהיותו עיתונאי, למען חינוך השואה והגנה על העם היהודי״. ד"ר שמואל רוזנמן, מדגיש את כוחן של עדויות ניצולים: ״על ידי עדות לחוויות שלהם, אנו הופכים אחראים לזיכרון שלהם ולהבטיח שהדורות הבאים לעולם לא ישכחו״.

"העבר חלף", אומר בינגהם, "אבל אנחנו לא יכולים לבנות עתיד טוב יותר מבלי ללמוד ממנו. אנחנו חייבים להמשיך לספר מה קרה ליהודים בשואה, בעיקר לדור הצעיר". וולטר התייחס גם לפוגרום ה-7 באוקטובר ואמר ״הנאצים ניסו להסתיר את הרצחנות שלהם והצליחו בכך במשך זמן רב. מחבלי החמאס לא הסתירו דבר, הם התגאו בכך שרצחו כמה שיותר יהודים״. 

לילי אברט: ״וולטר ואני מייצגים 200 שנות הישרדות יהודית. אנחנו חלק מקהילת שורדי השואה שלא בחרנו להיות בה. כל יום בחיינו חיינו עם הכאב על משפחתנו ועל החיים שעברנו. אנחנו מבינים אחד את השני, ולכן המפגש הזה כל כך מיוחד עבורי״. 

בינגהם הגיע ללונדון כדי לשאת דברים בבכורה של הסרט הדוקומנטרי "מסע של תקווה" שהפיק ארגון מצעד החיים העולמי, שעוקב אחר ניצולי הקינדרטרנספורט 85 שנה אחרי בהשתתפות 3 ניצולי הקינדרטרנספורט, וולטר בינגהם (100), פול אלכסנדר (88), וג'ורג' שפי (92).