נשיא ועידת רבני אירופה מתריע: "האנטישמיות והאלימות מרימים את ראשם באין מפריע. זוהי נורת אזהרה בוהקת למנהיגי אירופה. חייבים להגביר את הלחימה נגד האיסלאם הקיצוני אשר מהוה סכנה להמשך שגרת החיים באירופה".

גבר יהודי בשנות ה-50 לחייו, המשתייך לקהילה החרדית, נדקר הלילה (בין שבת לראשון) בציריך שבשוויץ. הוא נפצע באורח קשה והובהל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים המקומי בעיר. המשטרה עצרה את התוקף, נער מוסלמי בן 15 אזרח שווייץ, שלפי עדויות צעק "מוות ליהודים" בעת הדקירה.

כבר בתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' פועל נשיא ועידת רבני אירופה מול שרי הפנים של האיחוד האירופי בכדי להגביר את תחושת הביטחון האישי של הקהילות היהודיות החוות עלייה עצומה באנטישמיות ובפשעי השנאה נגדם מאז השבת השחורה של ה-7 לאוקטובר. המתקפה האחרונה היא הוכחה נוספת לכך שהסכנה גוברת.

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט הגיב: "אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ונמצאים בקשר מתמיד עם הקהילה היהודית בציריך הפועלת מסביב לשעון במסירות ונחישות. נער בן חמש עשרה לא יקום באמצע היום ויקח סכין מהמטבח בכדי להרג עובר אורח יהודי. על השלטונות לבדוק מהיכן באה ההסתה למעשה זוועתי זה. האם מהמשפחה? מהמסגד? או מהרשתות החברתיות? זוהי נורת אזהרה בוהקת למנהיגי אירופה. חייבים להגביר את הפיקוח על מוקדי ההסתה באשר הם שם".